Vad händer !!

Mer
18 år 1 månad sedan #35968 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad händer !!
Pröva Abilfy! Den sänker dopaminet i storhjärnan men ökar det i frontalloben där känslorna sitter.

Därför får en som har neuroleptika ökade känslor över hela spektrat när de tar Abilify! Detta på gott och ont! Jag själv klarade inte av det! Andra däremot har fått ett fungerande liv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35970 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Vad händer !!
Lotta: låter om de använder en medicin för att få upp nivån och en för att sänka. Man kanske måste göra så för att det ska hålla sig på en STABIL nivå, och inte gå upp och ned så mycket.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35971 av lotta
Svar från lotta i ämnet Vad händer !!
Det låter ju kanon. Undrar bara om Abilify har bevisad effekt mot bipolär sjukdom !!??
Mer
18 år 1 månad sedan #35972 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad händer !!
Om du tittar på en viss Svensk Nobelpristagare så är detta första början till mediciner som kommer att bli individuellt anpassade med hjälp av den nya genetiken!

Det vill säga mediciner anpassade efter just den individ det är frågan om, oavsett vilken psykisk sjukdom han/hon lider av!

Jag tror att om någon generation kommer de flesta sjukdomar som drabbar människor vad det gäller psykiatriska diagnoser att vara skräddarsydda för just den individ det gäller!
Jag tror på framtiden! Jag själv är såpass gammal att de inte kommer att bry sig om mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36005 av lotta
Svar från lotta i ämnet Vad händer !!
Har Admin en bra teori och vet du något om abilify som Nisse nämner ??
Mer
18 år 1 månad sedan #36009 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad händer !!
Googlade och hittade denna!


viska.se/modules.php?name=Forums ... uote&p=129

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum