Zyprexans/Olanzapins tröttande effekt

Mer
8 år 3 månader sedan #802551 av Richard
Jag hade 0,5-2 mg. 0,5 gick väl an, men jag behövde mer. Men 2 mg kunde jag inte ta.
Mer
8 år 3 månader sedan #802557 av someone
Risperdal var ganska bra vid maxdos 6mg

Zyprexa är också för mig som sockerpiller, jag har 20mg. Jag har leponex också o den känner jag av 300mg.
Mer
8 år 3 månader sedan #802733 av Admin1
Biverkningarna för Risperdal brukar annars komma när man går över 6 mg/dag. Jag hade inga biverkningar av 2 mg Risperdal.
Mer
8 år 3 månader sedan #802747 av koi
Jag har 25 mg Abilify och 300 mg Seroquel till natten. Sover som en stock till strax innan 6. Totalt 6-8 timmar. Pigg på dagen. Men en del är som klubbade sälar dagen efter också. Men det är en bra kombination för mig. Vad jag menar är att kombinationer inte är ovanliga. Abilify kan vara uppiggande eller lugnande. Den är lugnande på mig.
Mer
8 år 3 månader sedan #802829 av MsTibbs
Jag har Zyprexa 20mg och Abilify 25mg, känner mig piggare.

Värst var Cisordinol 20mg, Parkinson och sov jämt, för ansträngande att sitta eller stå.

Risperdal, Haldol märkte jag ingenting av, neutral i humöret, ej avtrubbad. Minns ej doser av dem.
Mer
8 år 3 månader sedan #802996 av Admin1
En del kan bli rastlösa av Abilify, men det kan gå över. Det kommer snart en variant av Abilify med mindre rastlöshet, som heter Rexulti. Abilify skiljer sig från andra nyare antipsykotika, men det gör inte Rexulti. Så Rexulti har mindre dopamineffekt än Abilify och mer lik andra antipsykotika än vad Abilify är.