Zyprexans/Olanzapins tröttande effekt

Mer
8 år 4 månader sedan #795305 av MsTibbs
Jag blir piggare av Zyprexa. Eller, både och. Sover djupare och är piggare dagtid. Tar Zyprexa 20.00 på kvällen.
Mer
8 år 4 månader sedan #795392 av Admin1
Vilken dos av Seroquel använde du som sömnmedel? För sömnen brukar man få 25-100 mg Seroquel och de ger mest sömn och liten antipsykotika effekt. Normaldosen för Seroquel vid psykos ligger nog mellan 400 - 800 mg. Ett antidepressiva Mirtazepin kan också ges för sömnen, men ger effekt mot viktökning.
Mer
8 år 3 månader sedan #801437 av Simon
1-2 tabletter x 25mg

Snart ska jag till läkare....
Mer
8 år 3 månader sedan #801665 av Admin1
Ganska vanligt att man kombinerar Abilify med Zyprexa. Dels kan det ske för att minska trötthet, men också för att minska viktuppgång. Man brukar gå ner 2 kg med tillägg av Abilify. Men trötthet kan ha andra orsaker - blodbrist, diabetes och depression bl.a.
Mer
8 år 3 månader sedan #802311 av Richard
Zyprexa är som sockerpiller för mig, ingen antipsykotisk effekt, ingen trötthet, möjligen att jag gick upp i vikt, men idiotläkaren satte ju in Mirtazapin samtidig, vilket också är vanligt att man går upp i vikt av. Risperdal blir jag dock som en zombie av.
Mer
8 år 3 månader sedan #802527 av Admin1
Vilka doser av Risperdal använde du? Risperdal har ungefär samma dos som Haldol. Invega finns också, som är en metabolit av Risperdal och ges i högre dos. Invega ges i 3 -12 mg dvs lite svagare än Risperdal.