Mycket mediciner, men inte tillräckligt

Mer
18 år 2 veckor sedan #37447 av Abzu
Jag blir nog hellre lite neddrogad i några månader än psykotiskt tror jag.
Psykoser förstör så mycket.
Mer
18 år 2 veckor sedan #37454 av Undrande
Jo, men hur ska man kunna vårda någon som uppelver sig under sådan stress?

De har ju byggt ett samhälle som behver droga ner människor som oroar sig för mat, sjukvård och bostad.

Enligt mig låter det inte logiskt att ge dig massor med medicamenter för att du oroar dig för ngt verkligt om du var psykotisk förut?
Mer
18 år 2 veckor sedan #37455 av Abzu
Undrande: Tycker du hellre att läkaren ska strunta mina symtom då, låta mig vara med min stress och hoppas att det inte går för långt?
Mer
18 år 2 veckor sedan #37463 av Undrande
Nej, det menar jag inte, men han måste ju beakta verklighetens påverkan på dig. Jag kan hålla med om att det kan vara rimligt att höja en medicindos men du verkar ju ha värsta cocktailen utan besvärslindring nu?

Du verkar nere och du skulle behöva "det motsatta" i en drive och inte medicin nu tror jag personligen. Det är så trist när man ska medicineras mot verkligheten bara....

Tex 2 mån på spa, med motion och behadling hela dagarna medans man slutar med medicinen. sedan flyttar du in i en trevlig lgh där du trivs rimligt och försöker leva medicinfri och ta dig vidare i livet medveten om dina tankar och kör en kognitiv behadlig av din negativism och bitterhet.
JAG kallas bitter o negativ, men babe, jag håller i hatten här när du sprider dina vibbar.. :D
Går det inte kanske du behöver en låg dos medicin, depp eller antipsykotika...
Högdoser fungerar inte bra när man är så bra som du ändå är.
Du vet vad jag menar, om du ser ut av en avdelning.

Jag vet mkt om bitterhet...kuiratorn, som var runt 60 år, sa jag var den bittraste hon sett...

Ta hand om dig, du ska se att det löser sig om du kan rycka på axlarna och minns att du är en underbar tjej, trots att du är bitter o bitsk, ju
Mer
18 år 2 veckor sedan #37494 av Abzu
Jag menar inte att jag skall medicineras mot verkligheten. Dock vill jag slippa hallucinationer, förvirring, disorientering etc.

Viss 2 månader på spa hade varit bra men det betalar knappast FK.

När du skriver verkar det som om du blandar i hop mig med nån du faktiskt känner.
Mer
18 år 2 veckor sedan #37500 av Undrande
Nej, jag vet, men landstinget betalar gladeligen medicin och läkarkostad...
Det är ju inte ditt fel. Men det känns fel.
Mot dig.

Jag känner dig inte, men jag har ju sett vänner som medicnierats och kan ju faktiskt läsa vad du själv skriver om dig själv i din blogg och här. Nog känns det för mig som det är stor risk du kanske får lite medicin mot medicinen mot medicinen
När du behöver egentligen ett samtal från Wallenstam...