Mycket mediciner, men inte tillräckligt

Mer
18 år 2 veckor sedan #37436 av Nissegossen
Hej Abzu! Det står i en god bok, att vi inte skall oroa oss för morgondagen, vad vi skall kläda oss med, eller vad vi skall äta.
Var dag har sin plåga!

Och vi skall inte oroa oss för vad vi skall säga. Detta för att han som finns i det fördolda vet ju precis vad vi behöver!

Läggen inte större börda på människan än vad hon orkar bära.

Sammanfattningsvis; Skaffa dig inte magkattarr i onödan, det löser sig vid den tiden och den stunden!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 veckor sedan #37438 av Abzu
Nu sätter jag dock inte min tillit till någon gud. Jag tror inte på att allt ordnar sig efter hand, man måste verkligen jobba för att saker och ting skall ske, det har livet lärt mig under 25 år.

Det finns en reell risk för att jag i September inte har någon lägenhet att flytta till. Inte ens efter ett krismöte med Soc, då Soc inte kan trolla fram längeheter. Utan tak över huvudet kommer jag givetvis inte att bli, då jag har vänner och det finns div. jourboenden, men att sova på soffor eller på jourboenden är inte direkt min högsta önskan.
Mer
18 år 2 veckor sedan #37441 av Nissegossen
Abzu! Jag förstår!

Men i alla fall, då får du utnyttja de vänner du har!

En soffa på någon jour är ju inte alls vad jag har i tanken.

Men jag kan bara säga, såsom någon sagt på Värmländska;

Det löser sig, och löser det sig inte, så löser det sig ändå! :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #37443 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Mycket mediciner, men inte tillräckligt
Personligen tror jag du har för mycket mediciner Abzu. Min Läakre säger att det inte är bra att kombinera för mycket.
Mer
18 år 2 veckor sedan #37444 av Abzu
Kanske har jag för mycket, men jag mådde helt ok på de jag har framtills att jag insåg att det var sex månader kvar av mitt kontrakt. Då började stressen och jakten på ny bostad, som troligtvis har lett till att jag nu inte mår så bra längre.
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #37445 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Mycket mediciner, men inte tillräckligt
Jag vill inte vara för kritisk nu, men det ingen bra lsöning att droga ned sig.