Från Leponex till Abilify..

Mer
7 år 9 månader sedan #843328 av Foralskad
Jag har provat en hel del olika mediciner och tillslut fick jag Leponex. Den fungerade bra men fick viktökning som biverkning.. och för mig som haft ätstörningar är det en stor grej :( Jag bestämde mig för att byta till Abilify och kort efter att jag slutat med Leponexen insjuknade jag igen med hypomani blandat med depression och psykotiska symtom :(( Har inte kunnat arbeta.. Nu funderar jag på att gå tillbaka till Leponex igen..

Någon med liknande erfarenheter?

Mvh. foralskad :)
Mer
7 år 9 månader sedan #843330 av Isa-Alise
-
Mer
7 år 9 månader sedan #843331 av Fantasio
Jag fick Clozapine-dosen sänkt till 5- eller 600 mg och fick Haldol-injektioner efter det. Den medicinen gav mig jobbig rastlöshet och till slut slapp jag Haldol och fick bara Clozapine igen. Jag fick min sista injektion i november och blev inlagd i december. Cloazapine verkar vara den enda medicinen jag svarar bra på. Om jag nu är sjuk, men det är en annan historia.
Mer
7 år 9 månader sedan #843333 av Foralskad
Isa-Alise: Hmm ok.. jag fick instruktion av läkaren på hur jag skulle trappa ner.. och gjorde som han sade.. trappade ner från 200mg till 0 på en veckas tid.
Men som sagt, funderar på att gå tillbaka till Leponex igen.. slipper iaf de psykotiska symtomen vilka är hemska! :(

Fantasio: Ok.. jag svarade också bra på Leponexen.. ångrar att jag bytte till Abilify.. men man lär sig av sina misstag.. hoppas jag iaf! :D
Mer
7 år 9 månader sedan #843367 av mopa
Svar från mopa i ämnet Från Leponex till Abilify..
Jag har leponex o zyprexa, Min läkare ville byta ut zyprexan mot abilify,men jag vägrar, varför byta bort nåt som funkar bra.
Mer
7 år 9 månader sedan #843554 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Från Leponex till Abilify..
Det kan vara svårt att sluta med Clozapine för man får det när andra preparat inte ger effekt. Nu har det nyligen kommit en studie, som menar att Risperidon och Olanzapin kan vara lika bra som Clozapine, så skall man byta bör det vara någon av dessa två och kanske i högre dos.