Från Leponex till Abilify..

Mer
7 år 9 månader sedan #846105 av Foralskad
Jag har börjat motionera regelbundet nu ska försöka göra det varje dag oavsett mående.. :S :) Sen har jag minskat ner på portionerna och uteslutit godis och sånt.. tar en kaka ibland... har även börjat laga lite mer LCHF-kost.. speciellt till frukost...tänker försöka gå ner långsiktigt nu.. innan har jag bara kört dieter och sen gått upp alla kilon ändå... får väl se om det hjälper!
Mer
7 år 9 månader sedan #846148 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Från Leponex till Abilify..
Det viktiga med diet och träning är att man gör något man känner man man trivs med och känner man kan hålla i år framöver. Det är inte stor mening att gå på en diet som bara håller några månader. Målet med träning är att det ska vara kul, då håller det.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 9 månader sedan #846286 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Från Leponex till Abilify..
Om man ser på övervikt i allmänhet, så anses det bero på att man äter mer än vad man gör av med.
Mer
7 år 9 månader sedan #846304 av björk
Svar från björk i ämnet Från Leponex till Abilify..
Hur i kalsongen skulle "egentligen" "de"
gå till ! ?
Mer
7 år 9 månader sedan #846446 av Saari
Svar från Saari i ämnet Från Leponex till Abilify..
Jag minns inte hur det gick till när jag tog bort Leponex, men jag minns ATT jag gjorde det och att det var bra för mig. Jag har nästan inga minnen från när jag åt den zombiemedicinen.

Prata alltid med din läkare. Och bra att du hör med oss här på viska, det är många med erfarenheter. För faktum är ju att dagens mediciner i framtiden kommer ersättas av andra, bättre, och att det är vi som tar dem nu som kommer vara statistik för den förhoppningsvis friskare och mer biverkningsfria framtiden.

Det behöver inte ta så lång tid som Isa-Alise säger men det ska ske långsamt och bevakat. Det är ju en så tung medicin och jag skulle tro att en kombination av annan antipsykotika kan vara bra istället för bara Abilify. Jag prövade Abilify men fick sluta med den rätt abrupt eftersom jag aldrig hamnat så nära en mani. Att gå från en nersegande medicin till en som inte dämpar särskilt blir en extrem kontrast. Var försiktig!
Mer
7 år 9 månader sedan #846469 av Foralskad
Så känner jag också angående Leponexen nu i efterhand när jag slutat med den.. Hade extrem hunger och fysiskt trött.
Känslorna var avkapade också till viss del.. men den skyddade mig ganska bra mot psykotiska symtom och paranoia.
Nu äter jag Abilify 30mg och Cisordinol 10mg. Cisordinol har jag ätit i snart en vecka och Abilify lite längre.
Jag vet inte men känner att jag har mkt mer energi men däremot är paranoian jobbig =/ Vet inte vad som är bäst i denna medicindjungel! :(