Från Leponex till Abilify..

Mer
7 år 9 månader sedan #849148 av Nissegossen
He, he inte riktigt sann bild av mig. När det går så långt med pattarna så vill jag inte va med mer

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #881511 av Foralskad
En liten sammanfattning om hur det gått med medicineringen osv....

Nu har jag haft Abilify och Cisordinol lite längre tid och måendet är ok. Är dock mycket mer sårbar och har kontakt med känslor. Så var det inte när jag åt Leponex. Orkar inte lika mycket längre även fast jag har lätt att gå upp i varv. Behöver vila och gå undan ibland. Har börjat lyssna mer på mig och mina känslor och försöker leva på ett annorlunda sätt än vad jag gjort tidigare under åren då jag bara flängt runt som en höna och inte lyssnat på mig själv o känslorna..
Efter årsskiftet kommer jag att gå till Af och försöka hitta ngt ställe att börja arbetsträna på. Känns läskigt men jag tror att jag är redo...Jag får helt enkelt prova och ge det en chans.. Måste också säga att jag har fått bra hjälp av KBT hos psykolog och går dit fortfarande så det är jag tacksam för! Så som det ser ut nu så fortsätter jag knapra Abilify och Cisordinol.. och om jag sen skulle bli sämre så får man ju se över medicineringen igen...
Mer
7 år 5 månader sedan #881631 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Från Leponex till Abilify..
Du kan ju prata med psykiatrin om du får arbete via IPS-modellen för chansen till jobb är dubbelt så stor. Man alla kliniker har inte IPS-modellen utan bara 17 %. Om du har schizoaffektiv kan Latuda vara intressant på grund av sin antidepressiva effekt. Cisordinol är lite gammalmodigt.
Mer
7 år 5 månader sedan #881781 av Foralskad
Vad är IPS-modellen?
Jag har rätt till lönebidrag vet jag iaf....
Mer
7 år 5 månader sedan #881783 av cecilia76
Tar du tabletter eller spruta på dina mediciner? Har tidigare provat cisordinol. Den var inget bra för mig. Läskiga biverkningar på denna medicin.
Mer
7 år 5 månader sedan #881880 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Från Leponex till Abilify..
IPS-modellen är att om man vill jobba ordnar de fram ett jobb och sedan får man en coach, som hjälper en att klara jobbet.

www.battrepsykosvard.se/wp-content/uploa...kunskapsblad_ips.pdf