Från Leponex till Abilify..

Mer
7 år 5 månader sedan #882322 av Foralskad

cecilia76 skrev: Tar du tabletter eller spruta på dina mediciner? Har tidigare provat cisordinol. Den var inget bra för mig. Läskiga biverkningar på denna medicin.


Hej! Jag tar tabletter.. har inga biverkningar av medicinerna.. förutom kanske rastlöshet om det nu beror på de vet jag inte..
Mer
7 år 5 månader sedan #882748 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Från Leponex till Abilify..
Cisordinol kan ge rastlöshet, som är vanligare för gamla antipsykotika, som just Cisordinol.
Mer
7 år 5 månader sedan #882763 av Nissegossen
Hört inlagd på avd i rökrummet där hela gänget satt, såsom uppehållsrum, enda på avd , cisordinol, sitta såsom på nålar, siqualone, sick and alone, trilafon, trilla ifrån.
På den tiden var det högdosbehandling med Neuroleptika.Läkaren hade dispens från socialstyrelsen att göra det. Det var höga doser över lag på de ovan sagda medicinerna.

Cisordinol, de som stod på den, bokstavligen sprang fram och tillbaka i korridoren.
Tabletter? Fanns inte på kartan, ned med byxan och fram med sprutan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #882918 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Från Leponex till Abilify..
Socialstyrelsen vill inte att man skall använda Cisordinol för det är ett så dåligt undersökt preparat. De gamla preparat, som är väl undersökta är Haldol och Peratsin/Trilafon.
Mer
7 år 4 dagar sedan #931313 av Foralskad
Jahapp.. tillbaka till Leponex igen.. :rolleyes:
Mer
7 år 4 dagar sedan #931468 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Från Leponex till Abilify..
Det är svårt att byta från Leponex till ett annat preparat för Leponex har starkast effekt och särskilt om man fick dålig effekt av andra preparat. Det verkar som om de som inte får effekt av andra antipsykotika inte får effekt pga dopamin inte är förhöjt, men Leponex verkar via glutamat och serotonin.