Modafinil?

Mer
7 år 7 månader sedan #866829 av Richard
Modafinil? skapades av Richard
Jag kollade lite på Flashback o där diskuterades medicinen Modafinil, som ska vara en uppiggande medicin. Såg att det är narkotikaklassat så de är väl restriktiva med det. Men jag sover 12 timmar om dygnet och är konstant trött. Tror ni det kan vara nått? Alltså hålla den dos som läkaren skriver ut o inte missbruka det?

Någon här som har erfarenhet av Modafinil?
Mer
7 år 7 månader sedan #866841 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Modafinil?
"Modafinil kan tas av vuxna som lider av narkolepsi som hjälp att hålla sig vaken. Narkolepsi är ett tillstånd som orsakar uttalad sömnighet under dagen och en tendens att plötsligt somna i olämpliga situationer (sömnattacker). Modafinil kan förbättra narkolepsi och minska sannolikheten att du får en sömnattack."

Det verkar som att det är licensbelagt, dessutom.
Risken är ju att tröttheten kan bero på att du blandar alkohol och mediciner, men du kan ju alltid fråga din läkare vad hen tycker.
Mer
7 år 7 månader sedan #866979 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Modafinil?
På Schizophrenia.com fick några Modafinil mot trötthet av Zyprexa. Det måste ha givit effekt för en kille hade haft preparatet ganska länge. Det har också testats mot kognitiva symptom vid schizofreni, men jag har inte hört om resultaten. Tror att patentet gått ut så det är nog ganska billigt.
Mer
7 år 6 månader sedan #870229 av Burn3r
Svar från Burn3r i ämnet Modafinil?
Någon som vet om det är vanligt att få detta utskrivet just mot schizofreni?
Och om man i så fall kan (våga) höra med sin läkare, utan att bli dumförklarad?;)

De flesta kliniska testerna jag hittar verkar mest vara gjorde under akuta tillstånd, vilket känns lite dödfött.
Höjd kognition gynnar garanterat mer efter en psykos än under.
Mer
7 år 6 månader sedan #870264 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Modafinil?
Hej och välkommen! Medicinen det talas om, det är första gången jag har hört talas om den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #870270 av Geta
Svar från Geta i ämnet Modafinil?
Välkommen!

Har aldrig hört talas om den medicinen.