Modafinil?

Mer
7 år 6 månader sedan #872192 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Modafinil?
Jag har för mig att du tar en del olika mediciner Richard. Jag tänker mig att det kan vara bra att verkligen ta reda på vilka mediciner du behöver. Men det kanske du redan har gjort. Lätt annars man lägger till och lägger till och så blir det en kemisoppa av alltihop :mrgreen:

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 6 månader sedan #872195 av Richard
Svar från Richard i ämnet Modafinil?
Jo, det var ju lite så jag tänkte. Mitt liv styrs redan så mycket av medicinerna, så en till kan väl inte skada? Men jo, visst har min läkare rätt. Det är inte nyttigt att vara så "kemikalieberoende". Jag tar Venlafaxin på morgonen, det är lite uppiggande. Är dock ganska trött under dagen. Sen på kvällen tar jag Haldol, Iktorivil o Theralen, de är alla mer eller mindre sederande, o innan jag bestämmer mig för att sova, en Imovane som kronan på verket, typ... Så sover jag 12 timmar. Så det är väl klart att man vill ha nått uppiggande, men nä, bättre sömnhygien ska jag börja med.

Nu har jag fått katter som kanske väcker mig tidigt... :)
Mer
7 år 6 månader sedan #872204 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Modafinil?
Katter, mitt favoritdjur! :)

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 6 månader sedan #873921 av fredrikmatsson
Svar från fredrikmatsson i ämnet Modafinil?
En läkare har erbjudit mig 400 mg modafinil per dag med motiveringen att jag sov 16 timmar per dygn och att jag gjort det i hela mitt liv. Jag sade dock nej eftersom jag var dum i huvudet.
Jag har dock testat medicinen ändå eftersom jag köpte modafinil från Mellanöstern. Det är något svagare än kaffe men visst blir man pigg.
Mer
7 år 6 månader sedan #873962 av Richard
Svar från Richard i ämnet Modafinil?
Jaha ja, något svagare än kaffe... Jag dricker ju minst 3 muggar kaffe på morgonen hemma, sen några på jobbet.

Jag körde ett tag amfetamin rakt in i blodsystemet o tyckte jag blev pigg av det o trodde det var likadant med Modafinil...
Mer
5 år 2 månader sedan #1131984 av Richard
Svar från Richard i ämnet Modafinil?
Drar upp den här tråden igen...

Jag har nu testat Modafinil för ett tag sedan. Det är ju super! Man ställer klockan 2 timmar innan man vaknar, tar 300 mg Modafinil, somnar om o vaknar pigg o glad efter 2 timmar, utan någon som helst form av rus eller narkotisk påverkan. Det skulle vara fint om jag kunde få den utskriven. Den triggar inte alls igång psykoser.

Sover fortfarande runt 12 timmar per dygn, men jag kan skippa mina insomningstabletter (Imovane/Zopiklon eller Stilnoct/Zolpidem).

Men nu tänkte jag, Modafinil är narkotikaklassat i klass IV, o därmed olagligt utan recept. Jag söker nån ersättning till Modafinil. Läste om Efedrin men det är både dopingklassat o räknas som en narkotikaprekursor.
www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-in...osttillskott/efedrin

Så fick jag upp ögonen för Synefrin, som fortfarande är lagligt.
sv.wikipedia.org/wiki/Synefrin


www.kosttillskottguiden.se/synefrin/

Någon som vet mer om det? Blir man pigg av det? Finns det nått annat?
Jag vill absolut inte syssla med nått olagligt, därför är all form av narkotikaklassade substanser inget alternativ. Har missbrukat tidigare, o vill inte hamna där igen!