Det bara flödar med självmordstankar (Olanzapin)

Mer
7 år 3 månader sedan #901086 av Lelle
mycket självmordstankar har jag, och är nära till panikattacker fett jobbigt. ringde akutenheten, de föreslår att jag tar lergigan! jag har inte någon antidepressiv hemma
Mer
7 år 3 månader sedan #901089 av scannercicret
Lergigan kan vara bra att stävja panikattackerna med, så ta den!

Om du känner att självmordstankarna fortsätter så behöver du få en ny tid hos läkare och antidepressiva utskrivet. I början kan självmordstankarna öka när man påbörjar en sån medicinering men det blir ett lyft från allt sånt efter två veckor ungefär. Om du känner att du inte klarar av de ökade självmordstankarna och inte kan stå ut så kanske du borde vara inskriven ett tag. Jag vet inte, men har för mig att insättningsproblemen är värre om man är ung kille.
Om du kan bo med din familj ett tag kanske det vore bra.
Mer
7 år 3 månader sedan #901090 av Nissegossen

Friberg skrev: Admin har helt klart en poäng. Inga/minskade självmordstankar vs "tråkigt att ta prover en gång i månaden" låter ju som en nobrainer. Såklart en annan femma om du har nålfobi. Har du någon dödsönskan/suicidplaner? Tycker absolut du ska ta ett snack med mottagningen. Hoppas du mår bättre snarast

Kul att se dig på fri tid! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #901091 av Nissegossen
Skall man prova ut nya antidepressiva, skall man vistas på psykiatrisk klinik med låst dörr. Störst självmordsrisk första veckorna efter insättande, därefter hjälper det antidepressiva medlet dig, med minskad självmordsrisk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #901107 av Lelle
tog lergigan, lade mig ner i sängen och spelade avslappningsmusik som man blir trött av, fungerar för tillfället.
Mer
7 år 3 månader sedan #901109 av Lelle
tror jag håller mig mest till sängen och har avslappningsmusik på