Det bara flödar med självmordstankar (Olanzapin)

Mer
7 år 3 månader sedan #901439 av Admin1
Depression brukar förekomma de första 5-6 åren, sedan brukar det vara negativa symptom det som verkar vara depression. Vid schizofreni skall ett speciellt depressionstest användas, som kan skilja mellan depression och negativa symptom. Vi har ett sådant test här på sajten:
www.viska.se/sjalvtester/har-jag-depression
Mer
6 år 6 månader sedan #984374 av Nissegossen

Friberg skrev: Tack för välkomnandet och hallå nisse! Jag ser att många rekommenderar antidepressiva. Känner du dig deprimerad? Har du gjort en MADRS-självskattningsskala? Skulle vara värdefullt att se vad du fick på den. Om du väl börjar med antidepressiva kan du ju börja med en låg dos och ha regelbunden kontakt med ditt nätverk. Om du däremot är väldigt illa däran kan ju det nissegossen tipsar om vara ett klokt alternativ. Kolla vad mottagningen som känner dig har för råd.

Jag kan bara säga dig att jag fick göra det testet det var nytt då och det var på polikliniken på Sahlgrenska där jag för många år sedan tog mina injektioner och de satte i mina händer testet och gjorde testet själv och det skilde på en poäng att jag behövde hjälp dock sade en kvinnlig läkare att det istället skulle en läkare göra bedömningen och dissade att jag fick göra det själv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #984440 av Admin1
Bästa depressionstestet vid schizofreni är Calgary Depression Scale for Schizophrenia för den kan skilja mellan depression och negativa symptom.
Finns på sajten:
www.viska.se/sjalvtester/har-jag-depression
Mer
6 år 4 månader sedan #1005028 av scannercicret
Är ruskigt medveten om Akutarr upplevelser: Om det är första dygnet så är det tyvärr insmugglat med Akutarr och överlever dig inte sovandet på det andra dygnet så var det tack vare Akutarr. Själv erfaren av nära döden upplevelse. Akutarr är en mords medicin som forskningen vill experimentera med människor, eftersom träden dör och boskapen dör. Tag emot Teralen droppar inom dess dubbla nivån av Akutarr, så överlever dig natten och självmordstankarna går bort.