Efter tredje gången man får psykos så måste man ta medicin

Mer
7 år 1 månad sedan #919403 av Zoidar
Jag har egentligen bara haft två psykoser, efter första så slutade jag omgående med medicin och ett år senare fick jag åka ambulans till akuten. Sedan dess har jag fattat att jag behöver medicin. Däremot är det viktigt att tillsammans med läkare hitta lägsta effektiva dos. Det kan ta flera år att ställa in dosen rätt.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 1 månad sedan #919490 av Admin1
Om man får psykos så ökar självmordsrisken 4-5 gånger. Man kan göra farliga saker under psykos och skada sig själv och andra.
Mer
7 år 1 månad sedan #919518 av Nissegossen
Fy fan vad nära det har varit, PTSD långt efteråt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #919521 av Nissegossen

733215 skrev:

Nissegossen skrev: Jag vågar inte släppa medicineringen då tror jag att mitt liv är slut då. Som sagt alla på sjukhus överlever inte.

Om du inte tar medicin så dör du? Hur?

Du fattar inte hur nära det varit i mina psykoser att jag aldrig hade kunnat skriva detta, då jag kunde dött för egen hand många ggr och då fanns inte en käft man kunde fråga och de flesta hade inte den problematiken, trots att de vänner jag träffat på sjukhus, så kunde få prata om hur det varit som sjuka i denna sjukdom.

Detta på grund av psykoser, ofta för att jag slutade ta medicinen, jag gör inte om det misstaget.

Därför fullt klart att det går inte att sätta ut medicinen. Insåg det igår, tog extra mediciner bla extra Peratsin, detta för att allt talar jag inte om här. Gårdagen var överjävlig hela dan igår.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #919543 av Zoidar
På lång sikt, de kommande 10 åren hoppas jag kunna minska dosen med 25-50%. Men allt måste få ta sin tid. Bli helt fri från medicin är nog rätt kört för min del tyvärr.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 1 månad sedan #919560 av Bomb
så det ÄR möjligt att leva utan medicin??