Apoteket

Mer
19 år 8 månader sedan #2979 av Abzu
Apoteket skapades av Abzu
Jag antar att jag inte är ensam om att ha kommit till apoteket med recept i handen och fått veta att just den medicinen inte finns inne, eller?

Jag tycker att det händer alltsom oftast, nu har det hänt igen!

I onsdags skulle jag hämta ut Efexor och Haldol. Då fick jag veta att Haldol med den styrkan jag skulle ha inte fanns, jag fick en annan styrka där tabletterna hade brytskåra. Efexor fanns inte heller, med det skulle dom ta in dagen efter.
Så jag gick dit i dag och trode att jag skulle få min medicin, men icke.
Det fanns fortfarande ingen Efexor! Måndag sa dom den här gången.
Som tur är så är jag nu ute i ganska god tid, så jag klarar mig tills dess.
Men varför kan ett det enda apoteket i en liten skånsk stad inte klara av sin uppgift?!

Jag blir såååå trött på det här!
  • geta
  • Besökare
  • Besökare
19 år 8 månader sedan #2982 av geta
Svar från geta i ämnet apoteket
Det gäller att vara ute i god tid innan medicinen tar slut. Jag har också råkat ut för att apoteket inte har Risperdal 1 mg.
Har skickats till annat apotek där de råkat ha en förpackning.
Har inte fått ut hela ransonen utan har fått återkomma efter ett antal dagar då medicinen beställts. Det verkar som apoteken har så litet i lager som möjligt. Kanske bara de vanligaste medicinerna som går åt mest.
Mer
19 år 8 månader sedan #2983 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Apoteket
Jag tycker jämt att det är såhär. Nerouleptika kanske inte är prioritet 1..
Mer
19 år 8 månader sedan #2988 av Johan
Svar från Johan i ämnet Apoteket
De brukar som mest ha en ask Zyprexa av rätt dos så jag brukar få gå dit en gång i månaden. Man tycker att såpass viktiga mediciner som hjälper mot psykos och dylikt borde finnas på lager.
Mer
19 år 8 månader sedan #2991 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Apoteket
Hej!

Jag har inte märkt några problem ännu, men jag går till ett ganska stort apotek. Jag har läst att apoteken har haft problem med leveranser från vissa läkemedelsfabrikanter. Situationen borde egentligen vara bättre än tidigare, eftersom idag förekommer även import av läkemedel från EU-länder med lägre priser. T.ex. min Risperdal är ometiketterad och därför lite billigare.

Är man missnöjd med apotekets service är det bästa att skriva en insändare i lokaltidningen och beklaga sig. Apoteken är väldigt känsliga och lyhörda för kritik som kommer via tidningarna.

Admin
Mer
19 år 8 månader sedan #3001 av anna
Svar från anna i ämnet Apoteket
jag var på apoteket på ett stort sjukhus och skulle hämta citalopram, vilket ju e en vanlig medicin och när jag kom dit sa dom att dom skulle få in senare under dagen. eftersom det blev helg gick jag dit två dagar efter och då var medicinen slut igen. typiskt .?