Apoteket

Mer
19 år 8 månader sedan #3002 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Apoteket
Välkommen Anna!! :D
Mer
19 år 8 månader sedan #3003 av anna
Svar från anna i ämnet Apoteket
Tack. jag håller rätt låg profil, jag är bara anhörig. Men ibland vill man ju säga nått.. :)
Mer
19 år 8 månader sedan #3012 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Apoteket
Ska bli intressant att se om dom har fått in min efexor i morgon.
Jag klarar mig tills på torsdag, sen är all min medicin slut.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 8 månader sedan #3013 av
Svar från i ämnet Apoteket
Har samma erfarenhet av "litet lager" på apoteket. Ibland får man föreslå egna lösningar på en del saker som att ta en "mindre eller större" tablett och sedan dela eller ta fler. Nu blir det ju ofta dyrare att ta två förpackningar med lägre dos än en med högre. Ofta är det just de dyrare preparaten som inte finns i lager. Någon enstaka gång har jag bara fått ut halv ranson eftersom det råder "brist" just då. Har bara en gång blivit helt utan och samtidigt inte ha någon "reserv" hemma, typiskt nog skulle jag hämta ut det på en fredag. Den gången kontaktade jag psykakuten som gav mig tabletter för fem dagar och det löste krisen.

Har nu sakta byggt upp en "reserv" av de flesta mediciner jag använder så jag klarar några veckor efter det att jag fått mitt nya recept. Men jag är extremt noga med att lämna in receptet direkt när jag får det, då har man normalt allt inom två-tre dagar.
Mer
19 år 8 månader sedan #3015 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apoteket
Varför krånglar apoteken till det på detta sättet? Försöker de förbättra ekonomin genom att ha små lager?
Kan det vara så att de försöker styra utskrivningen av neuroleptika.
Gamla, billigare preparat är inte likvärdiga. De har mycket mer biverkningar. Mallorol ska gå ut ur sortimentet enligt vad som skrevs i tidningarna för några månader sedan.
Janne Josefsson hade ett program i TV för ett par år sedan. Han verkade ha missförstått det hela. Det skrivs inte ut dyra nya psykmediciner trots att det finns lika bra gamla som är billiga.
De nya medicinerna är helt enkelt bättre.
  • lina
  • Besökare
  • Besökare
19 år 8 månader sedan #3023 av lina
Svar från lina i ämnet tips
har ni testat www.apoteket.se
kanske dom är bättre och levererar i tid medicin