Apoteket

Mer
19 år 8 månader sedan #3036 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Apoteket
Hej!

Jag tror att apoteken har haft lite ekonomiska problem och man kan därför ha minskat lagret för att spara pengar. Det är kanske fel sätt att agera på om man vill utåt framstå som ett förträffligt företag. Jag har faktiskt själv en gång fått komma tillbaka dagen efter och hämta Risperdal. En gång var det också problem med en Cipramilkopia.

www.apoteket.se/ är samma sak, som apoteken dvs samma statliga monopolföretag. De håller på med försök med Internetapotek, men det är nog inte bättre än vanligt apotek. Dessutom tror jag att man får betala extra för att få medicinen hemskickad.

Admin
Mer
19 år 8 månader sedan #3040 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Apoteket
I dag fick jag äntligen min medicin!
Mer
19 år 8 månader sedan #3059 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Apoteket
Nackdelen med att apoteken minskar på sina lager verkar vara som Gäst nämnde att folk själva skapar medicinlager hemma av sina mediciner. Det måste ju bli mycket högre lagerkostnader för samhället om varje person skall ha sitt eget lager hemma.

Det blir ju säkert också mer dyrbara läkemedel som måste kasseras t.ex. vid medicinbyten eller biverkningar. Jag tror inte apoteken riktigt förstått denna negativa effekt som små apotekslager innebär. Men de kanske glädjs åt en ökande försäljning.

Admin
Mer
19 år 8 månader sedan #3061 av Geta
Svar från Geta i ämnet apoteket
Om det ska fortsätta så här får apoteken ändra på sin information.
Att det numera är bäst att gå och beställa medicinen en dag, och att man får hämta den en vecka senare.
Mer
19 år 8 månader sedan #3067 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Apoteket
En annan grej jag har noterat, apropå apoteket, är bemötandet man får beroende på vilken typ av medicin man hämtar ut.
När jag hämtar ut zeldox och haldol är personalens bemötande ett helt annat än då jag hämtar ut t.ex. penicillin.
Antingen verkar de tro att man är lätt förståndshandikappad och därför måste tilltalas tydligt och långsamt, andra apotekare verkar liksom bli lite rädda eller fyllda av medlidande, medan ytterligare andra lägger huvudet på sned och kvittrar med sin snällaste röst "och är det något du undrar över om medicinen, så är det baaraa att komma in och fråga...".
Har ni märkt något liknande, eller är det bara jag som inbillar mig?
  • Besökare
  • Besökare
19 år 8 månader sedan #3069 av
Svar från i ämnet Apoteket
Aha, är det därför de gör som de gör!

Har på länge inte hämtat ut annan medicin än preparat som kopplas till den psykiska delen men visst har jag ibland undrat varför en del av apotekspersonalen har en sådan "pedagogisk ton". Den personal jag träffat ofta och som kommer ihåg mig har alltså insett att jag är minst lika intelligent som andra och behandlar därför mig som en vanlig kund.

Vill inte tro att det är så men det verkar faktiskt stämma!