Tror ni jag klarar mig nere på 10

Mer
6 år 6 månader sedan #979748 av Nissegossen

hkboj skrev: Nissegossen! Gud tog ifrån mig allting , min familj, ja hela världen!

Kan bara säga att det finns andra potentater i andevärlden och de samlar på sig oss och har en egen agenda som de använder, detta är själarnas krig och alla vill samla på sig så många själar de kan för att sedan kasta bort oss.

I detta kan du läsa i Jobs bok, den är den äldsta utav alla böckerna i Bibeln.

I alla fall jag har råkat ut samma som du, jag tar det med jämnmod

Absolut att det finns både gott och ont inom oss och du måste sålla ut den som är god, håll fast vid den, den är din hjälpare och kommer aldrig med någon lögn. De andra kämpar på sitt håll med sitt och de kan ljuga

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979750 av Nissegossen
En själ en stjärna, soul, sol, son en individ i Universum och värdet av en själ, soul är en värld såsom den här, tänk på förmögenheten av hela världens rikedomar och du har svaret varför de strider.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979752 av Nissegossen
Jag ville ogärna skriva det föregående för var och en tror inom sig och de ser allt i rosenrött och saken är den att jag vill inte pracka på någon min egen tro.
En tro är personlig och inte allmängods

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979754 av Nissegossen
Men kom ihåg, det du tänker kan alla se och höra vad du tänker, även om de inte är av denna världen.
Noll integritet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979760 av Lelle
det där vet jag ingenting om! jag är inte så insatt i religion och bibeln! jag har faktiskt aldrig läst igenom hela bibeln! men jag gick på kyrkis som liten, dvs. en dagisverksamhet som svenska kyrkan hade, men allting från där är bortglömt sedan länge sen!