Ökat antal fettceller?

Mer
6 år 6 månader sedan #980573 av Gardenia
Är det så att neuroleptika leder till ett ökat antal/storlek av fettceller som gör att man går upp i vikt? Har gått upp 7 kg i vikt och har svårt att gå ner i vikt, trots att jag t o m tränar mer och äter likadant som innan.

Bortsett från att medicinerna blockerar vissa receptorer som stimulerar aptiten.
Mer
6 år 6 månader sedan #980598 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökat antal fettceller?
Neuroleptika skriver du, det är gamla mediciner och te x Trilafon jag har, den är viktneutral och på den har jag kunnat både gå upp i vikt på och ned. Har även prövat Haldol och Siqualone sedan andra gamla depå Neuroleptika

Däremot nya mediciner är antipsykotika där har du bovarna man går upp i vikt på. Snart sagt, de flesta nya antipsykotika går man upp i vikt på, nästan alla och det är det som gör att många vill ha nya antipsykotika som man inte går upp i vikt på.

Det första man vill fråga är, vilken medicin står du på? Den frågan är av vikt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #980611 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ökat antal fettceller?
Det stämmer inte. Man gick upp i vikt på den gamla neuroleptikan också.
Mer
6 år 6 månader sedan #980637 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökat antal fettceller?
Det gjorde förbaskade medicinen inte, jag höll min vikt på alla gamla depå Neuroleptika

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #980652 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ökat antal fettceller?
Det gjorde inte jag. Jag gick upp direkt på Mallorol.
Mer
6 år 6 månader sedan #980654 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ökat antal fettceller?
Det är en medicin som är ur marknaden sedan länge, en ren skitmedicin.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum