Ökat antal fettceller?

Mer
6 år 6 månader sedan #980655 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ökat antal fettceller?
Jag gick upp i vikt på Haldol och Hibernal också.
Mer
6 år 6 månader sedan #980660 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Ökat antal fettceller?
Gick upp i vikt i somras av Abilify och det är nog så att jag åt mer och tränade mindre än vad jag brukar, därför gick jag upp i vikt. Har nu svårt att gå ner i vikt! Men successivt blir min kondition bättre och jag springer snabbare samt äter mindre, så jag kanske går ner snart igen.
Mer
6 år 6 månader sedan #980697 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ökat antal fettceller?
Min faster har lipoödem. ...I samband med henne och hennes fettsugning har jag hört.....Att antalet fettceller är bestämt.....fettsugning man ut ett antal kilon fett blir man av med de fettceller barret för evigt. Om nya fettceller bildas förtäljer historien inte....Men jag tror inte det.
Mer
6 år 6 månader sedan #980752 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ökat antal fettceller?
En studie har gjorts på antipsykotika under 20 år och enligt den gav ej antipsykotika viktökning och ej heller nya antipsykotika. Det kan vara så att viktökningen är tillfällig och försvinner efter några år. Dagens studier på viktökning är korta 1-2 år och inte 20 år.
Mer
6 år 6 månader sedan #980766 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ökat antal fettceller?
Verkligheten visar något annat. Personer som stått på antipsykotika i många år har en onormal kroppsform. Syskon ser helt annorlunda ut.
Mer
6 år 6 månader sedan #980782 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Ökat antal fettceller?
Hoppas verkligen att viktuppgången beror på ökad aptit + lägre fysisk aktivitet och inte på något annat, så att inte viktuppgången blir bestående. Tänkte om det skulle vara så att medicinen satt igång processer i kroppen, som gör det svårt att sedan gå ner i vikt.