Ökat antal fettceller?

Mer
6 år 6 månader sedan #981562 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Ökat antal fettceller?

Geta skrev: Det stämmer inte. Man gick upp i vikt på den gamla neuroleptikan också.


jag tror som Geta här. Även gammal antipsykotika ger nog viktuppgång
Mer
6 år 6 månader sedan #981568 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Ökat antal fettceller?
Fått tre sprutor med Abilify Maintena, varav den senaste i slutet av maj i år, sedan dess har jag inte tagit någon antipsykotika. Har gått nästan fem månader sedan den senaste sprutan! Men den har en halveringstid på 47 dagar, så det tar 7-8 månader för medicinen att försvinna från kroppen. Annars tar jag bara Levaxin för sköldkörteln som medicin.

zoidar skrev: Gardenia, vilka mediciner står du på?

Mer
6 år 6 månader sedan #981576 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ökat antal fettceller?
Levaxin styr ämnesomsättningen i kroppen. Vid för låg dos Levaxin kan man få viktuppgång. Om du glömmer att ta Levaxin kan du gå upp i vikt.
www.netdoktor.se/vikt-kost/overvikt-folj...xin-viktminskningen/
Mer
6 år 6 månader sedan #981578 av stefan
Svar från stefan i ämnet Ökat antal fettceller?
Tar inte längre de mediciner som bidrog till att jag vägde mer än 15 kg över min normalvikt.
Mer
6 år 6 månader sedan #981579 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Ökat antal fettceller?
Min dos är bra och jag tar Levaxin varje dag. Tog blodprov senast i somras och då var mitt TSH perfekt, aningens för lågt, vilket tyder på att man har en högre ämnesomsättning.
Mer
6 år 6 månader sedan #981580 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Ökat antal fettceller?
Har du gått ner i vikt nåt? Hoppas inte att man är fast när man väl gått upp i vikt... Men får kämpa med dieten och träningen.

stefan skrev: Tar inte längre de mediciner som bidrog till att jag vägde mer än 15 kg över min normalvikt.