Sluta med Leponex?

Mer
17 år 10 månader sedan #42589 av maya
Svar från maya i ämnet Sluta med Leponex?
Så sant! Känner bara att jag liksom inte har "tid". Det finns så mycket jag vill göra som kräver att må bra. Efter senaste inläggningen i höstas har jag kommit tillbaka till jobbet - har inte haft en enda sjukdag hittills. Får mer och mer uppdrag och känner att folk har börjat lita på mig igen. Är så rädd att det förstörs om det eventuellt blir en skakig tid igen till hösten. Fast egentligen borde ju hälsan gå före arbete. Jag är som tur är fast anställd så de kan ju knappast avskeda mig... Och vem vet - rösterna kanske har blivit vänligare sen sist!

tack alla för åsikter, tips och råd!
Mer
17 år 10 månader sedan #42617 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sluta med Leponex?
Vanföreställningar går att behandla också med kognitiv beteendeterapi som kan ha lika god effekt som antipsykotika mot dem. Jag tror också det går att motverka röster med KBT. Hoppas att det går bra att trappa ner Leponexen för dig.
Mer
17 år 10 månader sedan #42739 av maya
Svar från maya i ämnet Sluta med Leponex?
Jag har gått i DBT - färdighetsträning ett bra tag och det har varit jättebra för mig. Går även i individuell DBT sedan ett par månader vilket också verkar bra. Det är den terapeuten som tycker att man ska prova att trappa ner och hennes åsikt är också att det i många fall går att komma till rätta med vanföreställningar och hallucinationer i sådan terapi. Har lidit av mycket jobbiga katastroftankar men de har nästan försvunnit sedan terapin började, så vem vet?