avsluta medicin

Mer
19 år 8 månader sedan #3323 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet avsluta medicin
Jag mår inte särskilt bra och går och grubblar över mitt värdelösa liv. det spelar ingen roll om jag blir sjuk, det finns som jag nämnde, inget att återvända till.
Mer
19 år 8 månader sedan #3325 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet avsluta medicin
Jag tänker också så, ganska ofta. Jag saknar mitt gammal liv när jag studerade och "var" nån och nu vet jag att jag har en lång väg dit, om jag nu nånsin kommer tillbaka dit. Samtidigt klandrar jag mig själv för att jag hade så höga krav på mig själv och vägrade sjukskriva mig innan det blev akut.
Det blir så tomt nu när man har smakat livet och det känns som om dagarna bara upprepas i sin tråkighet.

Jag önskar att jag kunde skriva nått uppmuntrande, men nu kommer jag på att jag nog inte har nått tyvärr.

Det enda jag kan säga är att du är ung, för ung för att ge upp.
Mer
19 år 8 månader sedan #3326 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet avsluta medicin
Tack Abzu för att du bryr dig.
Mer
19 år 8 månader sedan #3327 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet avsluta medicin
Så lite så : ) Man börjar bry sig om folk efter ett tag, speciellt de som är yngre har jag märkt.

Du har mycket kvar att uppleva.
Mer
19 år 8 månader sedan #3335 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet avsluta medicin
Jakob,

www.deprimerad.net/ finns det självtest för ångest och depression. Gör testen ett par gånger. Där får man besked hur allvarlig depression man har och man kan sedan kontakta läkare för att få behandling. Idag skriver de oftast ut Cipramil eller Citalopram och det har effekt förutom på depression också på ångest.

Jag tror att du och ensam-vargen skulle må bra av sysselsättning faktiskt. Det går att börja med 1 timme eller så och sedan utöka tiden successivt. Det är nog inte bra att bara sitta och grubbla.

Sedan kunde ni ju försöka hitta ett arbete med hjälp av en SIUS-konsulent. 60-80 % av de med schizofreni kan arbeta med hjälp av SIUS-konsulent.

Medicineringen kan också förbättras snart med helt nya läkemedel. Tidigare har det egentligen inte hänt så mycket på 50 år. Jag tycker att just nu verkar det mycket hoppfullare än på länge faktiskt.

Admin
Mer
19 år 8 månader sedan #3338 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet avsluta medicin
Tror nog inte jag skulle klara av att arbeta som det ser ut just nu. mår bara sämre av att vara med folk.