När började du?

Mer
6 år 2 dagar sedan #1053282 av lumpi
När började du? skapades av lumpi
När började du medicinera, hur var du innan?

Jag började vid 21 års ålder, efter värnplikten. Innan levde jag med stark ångest, misstänksamhet, fobier och irrationella tankar.
Mer
6 år 2 dagar sedan - 4 år 9 månader sedan #1053283 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet När började du?
min första medicin var prozac och den fungerade väldigt bra tycker jag.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
6 år 2 dagar sedan #1053285 av Geta
Svar från Geta i ämnet När började du?
Första gången som jag fick psykofarmaka var jag 18 år. Sedan har jag medicinerat till och från.
Mer
6 år 2 dagar sedan #1053287 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet När började du?
jag var 17 år fick prozac av barn psykiatrin då under den tiden.
Mer
6 år 2 dagar sedan - 6 år 2 dagar sedan #1053291 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet När började du?
Jag var 18 år gammal våren 1990 när jag blev tvångsinlagd/tvångsmedicinerad för första gången! Innan våren 1990 hade jag inga psykiska symptom utan de flesta såg mig som rätt normal person under hela min uppväxt.

Det som var felet med min uppväxt innan min psykiska sjukdom bröt ut var att jag hade taskig mamma, styvpappa och övriga i släkten. De kunde inte unna mig att jag tillexempel fick jobb på kommunhuset/kansliavdelningen utan det bara missunnade och var avis på mig. Sen hämmade de min utveckling helt och hållet. De tryckte ner mig till helvetet istället för att lyfta upp mig. Nån konstig Jantelag fick jag uppleva hela tiden. Jantelagen kan göra en psykisk sjuk fick jag erfara... .
Last edit: 6 år 2 dagar sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 2 dagar sedan #1053296 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet När började du?
Jag träffade en psykolog på mönstringen och tyckte hon var oerhört bra, den första som förstod mig och verkligen lyssnade. Ville tillbaka till henne men fick inte då hon enbart tog emot mönstrande. Senare fick jag träffa en läkare som direkt skrev ut läkemedel. Mötet kändes inte alls bra. Det var ssri. Senare i livet lades stämningsstabiliserande och antipsykotika till.