När började du?

Mer
5 år 11 månader sedan #1059640 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet När började du?
30 år gammal...seroxat antidepp för djup depression. Senare har antipsykotika, stämningsstabiliserande och sömnmediciner tillkommit...och antiångestmeds.
Mer
5 år 11 månader sedan #1059765 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När började du?
Sökte själv upp Sahlgrenskas psykiatri, jag ville ha något sova för jag jobbade treskift med rullande schema och det var sista helgdagen i påsk och hade vänt på dygnet och hade inte fått sömn hon sade kom tillbaka efter natten på morgonen kl 08.00 får du prata och jag hade sagt att det inom psyket var inte bra, men då får jag inte träffa dig utan en annan läkare jag orkar inte med att berätta för en ny läkare för att jag får inte dig. Hon nästan knäade framför mig, hon sade du får träffa mig. På morgonen kom jag på avd att jag direkt fick en spruta sedan stannade jag där i 6 mån för att få en diagnos. På mitt sjukintyg stod det psykes insuffe det fick jag lämna på jobbet. Den förste att säga vad jag hade sade jag det till en medpatient som frågade vad jag trodde jag hade för sjukdom var Shitzofreni det var tre månader jag varit där hon rös i hela kroppen när jag sade det. Hon själv hade manodepressiv som de kallade på eden tiden. Hon var skollärarna som klassföreståndare i lågstadiet och barnens teckningar hade hon nålat upp på väggen på sitt rum

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1059825 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet När började du?
Kuratorn på skolan körde mig till psyket, men jag pratade bara politk med läkaren. Sprang iväg när de talade om inläggning. Har varit nästaninlagd flera ggr, men har medicinera sedan 2007.
Mer
5 år 11 månader sedan #1059852 av Lucia
Svar från Lucia i ämnet När började du?
Har haft anorexia som 15-22 åring. Men var framförallt i början inte rädd att bli tjock, men ville vara solidär med fattiga i Afrika eller så, så jaj närmast slutade äta och blev också riktig mager. Ingen medicinering då. Men då jag var kring 30 fick jag depressioner, vanföreställningar och hallucinationer. Och då blev det ssri, initiallt. Tillägg av antipsykotika och sedan också stämningsstabilisator. Blev inget kvitt än.
Mer
5 år 11 månader sedan #1059856 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet När började du?
2006 satte de in det tunga artilleriet, and i dozed off...Det mörka året. Det var ett mörkt år för Johanna Sällström också, rip :hjärta
Mer
5 år 11 månader sedan #1059895 av Vierja
Svar från Vierja i ämnet När började du?
Självmedicinerade med cannabis från 15-17, slutade under en tid och var extremt deprimerad.
Fick testa några mediciner men hade ingen inverkan samt träffade med psykolog.
Återupptog cannabis och vid 20 något triggade det min första psykos.
Har alltid haft schizofrena drag dock. Men var aldrig något som limiterade mig.