När började du?

Mer
6 år 2 dagar sedan - 6 år 2 dagar sedan #1053401 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet När började du?

krokus skrev: Vid 19 års ålder började jag med neuroleptika.

Innan dess var jag deprimerad i flera år. Ungefär ett år innan jag började med neuroleptika hade jag koncentrationssvårigheter, hörde röster, upplevde telepati, hade ångest, försökte svälta mig själv (åt lite och ensidigt) och hade sömnsvårigheter. När jag väl sov hade jag en morakniv under kudden.

Var rätt paranoid och letade efter tecken som betydde saker. Lite svårt att förklara. Kanske inte så konstigt att jag var paranoid, när det visade sig att min mamma läste min dagbok. Fick inte ha något privatliv. Blev även väldigt lätt fäst vid killar. Ofta tänkte jag att om jag bara hittar rätt kille, kommer allt lösa sig.


Tack blir berörd av att läsa. :kram
Last edit: 6 år 2 dagar sedan by Admin1.
Mer
6 år 2 dagar sedan #1053403 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När började du?
Mitt första var det året jag skulle bli 24 år och jag uppsökte psykiatrin för att sova på, det var på natten. På morgonen efter blev jag inlagd.
Det var i påskveckan mellan Måndag på natten till tisdag då jag skulle jobba på tisdagen i slutet av påsk. Min usla sömn var det som gjorde mig sjuk.

På morgonen på tisdagen blev jag inlagd. Därefter är ren historia

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 dagar sedan #1053408 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet När började du?
Var 22½ år när jag blev snurrig och yrade om att jag sett Gud och därför skulle dö. Då blev jag inlagd och fick Haldol. Det funkade inte bra på mig. Senare ändrades det till Litium, som jag hade i 17 år men var aldrig nöjd. Först när jag fick Abilify för 13 år sedan, kunde min psykossjukdom bli "stillsam".

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 2 dagar sedan - 6 år 2 dagar sedan #1053411 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet När började du?
Inwatto,

När jag insjuknade på allvar var Gud också inblandad...demoner, änglar, jag var dömd till helvetet...vilket skrämde skiten ur mig minst sagt...har fortfarande problem med religiösa grubblerier...ser efter tecken, som vissa tidigare skrift, vilket är triggande.
Last edit: 6 år 2 dagar sedan by Admin1.
Mer
6 år 2 dagar sedan - 6 år 2 dagar sedan #1053426 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet När började du?
22 år och några månader. Tyvärr eskalerade allt bara mer då jag blev inlagd.

Ett tag hade jag maxdos på Seroquel 800-900 mg. Yrrade om att läkaren var en Shaman från Indien. Då höjde han dosen. LOL.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 6 år 2 dagar sedan by Maxjohan1983.
  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
6 år 2 dagar sedan - 5 år 11 månader sedan #1053469 av ChujiYellow
Svar från ChujiYellow i ämnet När började du?
Se nästa inlägg
Last edit: 5 år 11 månader sedan by ChujiYellow.