Fick fel medicin av apotekaren

Mer
5 år 10 månader sedan #1063367 av Miika
Jag brukar alltid dubbelkolla att jag fått rätt medicin..
Mer
5 år 10 månader sedan #1063390 av Lucia
Tycker det är allvarligt. Prata med apotekaren, det fins säkert något ställe man kan anmäla sådant till.
Mer
5 år 10 månader sedan #1063393 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fick fel medicin av apotekaren
Konstigt att du inte själv märkte det förrän efter 1 månad?
Mer
5 år 10 månader sedan #1063396 av Lupitia
När jag var gravid och mådde illa fick jag lergigan utskrivet mot illamående men när jag skulle hämta ut den fick jag atarax istället, som tur var såg jag det när jag kom hem och hann inte ta någon
Mer
5 år 10 månader sedan #1063400 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fick fel medicin av apotekaren
Zyprexa stod alltså kvar på din medicinlista om du hade haft den ett halvår tidigare.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1063464 av Kn@sen
Skulle faktiskt gå tillbaka till samma apotek även om det känns jobbigt och påvisa vad som skett. de flesta apotekare har endå lite yrkesstolthet och de är i sin tur skyldiga att rapportera fel som begås oavsett vem som gjort fel. Min erfarenhet är dock att läkare begår mest fel, men olyckliga konsekvenser oavsett. Om gemene man aldrig klagar blir problem aldrig kända.

Sen så har avregleringen av apoteksmonopolet fått oanade konsekvenser men det är en annan historia och jag skulle kunna skriva ett långt stycke om just konsekvenserna av det men låter bli. Ska bara nämna att läkemedelsverket har lämnat in ett betänkande till riksdagen där de kräver förbättringar gällande tillgång på mediciner och att de två leverantörerna av läkemedel till alla Sveriges apotek måste ses över. I många fall finns inte viss neuroleptika i lager och kan inte ge besked när de åter finns. Gäller dock inte bara neuroleptika utan andra för en del livsviktiga mediciner.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Kn@sen.