Vilka sömnmediciner känner ni till?

Mer
17 år 8 månader sedan #46812 av Nissegossen
Om du tar Theralenet vid Rapport och går och lägger dig vid TV4 nyheternas slut, så sover du!

Det som gäller vid mediciner är planering och diciplin!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #46825 av tryskey
Nozinan är också egentligen ett neuroleptika, men som gör en så trött så det används som sömnmedicin.

Tycker inte det låter bra att du sitter och mixar.
Det låter nästan som om du VILL vara destruktiv mot dig själv.
Är det så?
Mer
17 år 8 månader sedan #46835 av Admin1

Ready skrev: Ikväll ska jag prova 20 mg Theralen och 50 mg Propavan och se hur det funkar...


Jag tror inte att Theralen och Propavan är en bra kombination, eftersom de båda två verkar på ungefär samma sätt - antihistaminer. Det är bättre att kombinera Propavan med något preparat som verkar annorlunda t.ex Imovane för man får nog bättre effekt då. Det bästa är dock att bara använda ett preparat om det är möjligt.
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46842 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vilka sömnmediciner känner ni till?

tryskey skrev: Nozinan är också egentligen ett neuroleptika, men som gör en så trött så det används som sömnmedicin.

Tycker inte det låter bra att du sitter och mixar.
Det låter nästan som om du VILL vara destruktiv mot dig själv.
Är det så?


Jag är inte medvetet destruktiv mot mig själv men kanske är jag det omedvetet. Jag gick igenom en psykos ganska nyligen och efter den pärsen så har jag nog tappat respekten för mediciner på något sätt. Jag går just nu på Siqualone och den verkar väldigt bra mot själva psykosen det gäller bara att hitta en sömnmedicin som jag kan ta regelbundet för sömnen för jag är väldigt pigg på Siqualone och det kanske är så att jag helt enkelt inte behöver lika mycket sömn på den tabletten , så jag kanske motarbetar nåt som inte ska motarbetas. I vilket fall som helst så ska jag försöka hitta en tablett som funkar på låg dos för jag tror inte att det är bra att stoppa i sig 4-5 tabletter varje kväll.
Mer
17 år 8 månader sedan #46873 av tryskey
bra! jag blir glad över att höra att du är så pass medveten.
Hoppas du hittar något bra, och var försiktig med mediciner. De är luriga.

lycka till!
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46877 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vilka sömnmediciner känner ni till?
Tack