Vilka sömnmediciner känner ni till?

Mer
17 år 8 månader sedan #46750 av Nissegossen
Jag vet ju inte om det ingår i de medel som Admin nämde, men pröva Theralen. Det är ett antihistamin preparat som är mot flera saker. Bland annat, allergier, alkohol missbruk(!) samt att det är starkt sedativt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #46774 av Lithia
Theralen är neuroleptika.
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46791 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vilka sömnmediciner känner ni till?
Ikväll ska jag prova 20 mg Theralen och 50 mg Propavan och se hur det funkar...
Mer
17 år 8 månader sedan #46800 av almost distubed
20 mg det låter mycket tänk på att theralen ger en rätt kraftig hang over effekt
Mer
17 år 8 månader sedan #46808 av Nissegossen
Ready! Hoppas att du vaknar när du behöver! Jag tar dem bara i nödfall. Detta eftersom någon mycket riktigt sade; De ger hangover effekt.

Jag själv tar inte fyra fem mg tabletter utan brukar nöja mig med två.

Kan säga, att sover du inte på det och propavan så vet jag inte vad som kan hjälpa dig!

Kan själv ta sex Theralen om jag själv vill.

terapeutisk effekt är vid alkoholmissbruk 35-40 mg över dagen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46810 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vilka sömnmediciner känner ni till?
Jag fick sovit mina 8 timmar i alla fall och hade nog kunnat sova längre om inte klockan hade ringt. Men vad jag är ute efter är en tablett som gör att jag somnar in snabbt, Nozinan hade den effekten men den har jag slutat med eftersom den ger viktökning. Jag ska be min läkare om att få prova Stilnoct. Theralen har en mycket svag effekt på mig.

Att få ordning på sömnen är mycket viktigt därför att om jag kan sova cirka 10 timmar varje natt så får jag garanterat ingen psykos. De gånger jag fått psykos har jag alltid sovit för lite...