Abilify...rastlöshet!!!

Mer
4 år 8 månader sedan #1176598 av Admin1
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176602 av Nissegossen

Admin1 skrev: Läs mer om rastlöshet här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2218-rastloeshet

På Admins länk här står det att Akineton är värt att pröva det är också vad jag själv menar. Det av egen erfarenhet. förr hade jag Siqualon som också står på länken. Det var huvudmedicinen innan 1980 då därefter jag fick den Trilafon jag har nu.

"Seroquel/Quetiapin och Clozapine/Leponex anses ha minst risk och sedan kommer Zyprexa/Olanzapin. Vid akatisi med parkinsonism kan Akineton vara värt att pröva."

På Trilafon jag har nu i den dos jag har, är det inga biverkningar jag har. Det är avhängt i den dos jag har nu. Högre dos får jag biverkningar av

Viktigt här i sammanhanget att peka på att en annan helt skild från våra mediciner att påpeka en helt skild sjukdom kan ge rastlösa ben

www.hjarnfonden.se/om-hjarnan/diagnoser/...8c7rUGsaAmpHEALw_wcB

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176623 av Geta
Svar från Geta i ämnet Abilify...rastlöshet!!!
Ungdomar har sällan rastlösa ben av annan orsak än biverkan av mediciner. Det är åldringar som får rastlösa ben. Som jag tror beror på dålig blodcirkulation.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176624 av Nissegossen
RLS uppträder efter 40år, men äkta RLS kan börja före 40 år, jag tror också att unga som har de mediciner vi har är det troligt det är pga de mediciner vi har, men ändock här bör man peka på RLS för hjälp till självhjälp så de får reda på att också RLS finns

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176626 av Yrroz
Svar från Yrroz i ämnet Abilify...rastlöshet!!!
Min dotter fick mega resrless legs när hon vR sexton år och käkade iimovane.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176653 av Nissegossen
imovane, benzo tillvänjningsrisk en bättre variant är Quetiapine, alltid startdos 50 mg första gången jag tog den gick det snabbt första gången var redo att gå i säng redan när man tar den, ty det går ruggigt snabbt när man skall sova första gången man tar den.
En text jag skrivit om rohypnol som är benzo
www.viska.se/kunena/om-lkemedel/834-rohypnol?start=0

Denna understryker faran med benzo och alkohol
www.viska.se/kunena/om-lkemedel/14908-benso-och-alkohol

Samt högre risk att dö på bara benzo

De jag kände som hade benzo verkar ha dött

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.