Vi med Zypadhera

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193836 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vi med Zypadhera
asså det jag haft problem med zyprexa är att den drar sig ur innan man ska fylla på med nytt, jag fyller på med maxdos 30 mg på kvällen, och sedan sover jag - men sedan håller inte verkan fram till nästa kommande kväll när man ska fylla på igen, medicinen drar sig ur för tidigt och det blir röster och massa kaos. jag har hört att med tabletter går det upp som i en hög topp och sedan störtar det nedåt- skulle en zypadhera injektion göra att verkan finns där hela tiden??? Det är det som är frågan, för den ska inte skjuta upp och sedan störta kraftigt ner. problemet är om man tar zypadhera injektion och så blir det inge bra ändå så kan man inte få bort medicinen, har men en gång injicerat den går det inte att få bort den från kroppen.

har dock hört att injektion gör att den håller samma nivå jämn hela tiden och inte skjuter upp som i en topp och sedan störtar utan den finns där hela tiden och håller en samma jämn nivå. med zyprexa orala tabletter fungerar det aldrig - medicinen håller inte ut fram tills man ska ha nästa påfyllning! Men skulle detta förefalla vara annorlunda via depåinjektion??
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 6 månader sedan #1193839 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vi med Zypadhera
Det är samma med seroquel depot, den håller inte hela dygnet. Men kanske är det en dosfråga? Ska ta upp det när jag får en läkartid.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1194032 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Är det mycket att ha både Zypadhera (vet inte vilken dos) och samtidigt ha 200 milligram Clozapine?
Mer
4 år 6 månader sedan #1194097 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi med Zypadhera
Det är nog inte högt, Fantasio. 200 mg Clozapine är lägsta effektiva dosen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1197362 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Jag fick ingen spruta från Apoteket idag. Jag måste "göra en beställning" som damen sa. Har bara hämtat ut en gång och då kom kartongen i en påse, en genomskinlig, samma som apodosen ligger i. Jag kunde visst få hämta ut, jag hade 70 kr till högkostnadsskyddet, men det är inte rätt. Ringde min lata KP ca 20 minuter innan denne slutar, men inget svar i vanlig ordning. Att det ska vara sådant förbaskat krångel.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197680 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi med Zypadhera
Zypadhera är dyr och säljs lite av så man måste beställa dagen innan på apoteket.