Vi med Zypadhera

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1188901 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vi med Zypadhera
går på seroquel depot 600 mg och Nozinan 50 mg. nozinan ska höjas, men måste vänta lite till. japp det är på avdelning. jo precis, inlagd pga medicinbyte.

det är mycket mer effektivt med avdelning. där kan vi följa upp noga, göra ändringar från en dag till en annan och kontinuerlig läkarkontakt. och att trygghet finns om det händer något. om något går snett kan vi på direkten åtgärda det. Via öppenmottagningen fungerar allt sämre, man når inte fram till läkarna, och man kan inte träffa läkaren , får tid och det handlar om att man måste vänta flera veckor!! och man kan inte göra säkra medicinändringar.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1189287 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Vi var max åtta pers i "Zypadhera-gruppen". Vi bjöds på två sorters smörgås. När jag kom till stolarna man väntar på utanför medicinrummet satt en kvinna med kartong i knät. Det slog mig då att jag skulle ha hämtat ut medicinen på apoteket. Ren tur att mottagningen hade en spruta. Svagt att inte säga till mig.

Finns det risk att Zypadhera inte är tillräckligt stark? Jag vill gärna smacka på med det starkaste. Tänker Clozapine och även Nozinan som jag sover djupt på.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1189755 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Vi med Zypadhera
Har brukt Nozinan fast siden 2001, men det er en gammeldags medisin. Vallergan er nok et bedre middel.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1189845 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Mig gör det inget om en medicin är gammal. Egentligen inte så stor skillnad på vissa preparat, benso och Clozapine undantaget.
Mer
4 år 6 månader sedan #1189907 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi med Zypadhera
Om man lägger till Abilify Maintena till Clozapine får man 10-20 % starkare effekt. Så Abilify har en fördel.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1189943 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi med Zypadhera
Två olika antipsykotika kan man ha. Kan man ha tre? Förekommer det?