Circadin

Mer
4 år 6 månader sedan #1196227 av Hannah
Circadin skapades av Hannah
Hej! Ni som har provat circadin för att sova bättre, vad tyckte ni om den ? Har nyss fått det utskrivet och provat 2 nätter men nä ingen större effekt , kombinera 2 mg med imovane 7,5 mg . Kanske måste ge det några dagar el kommer effekten direkt? Vill verkligen kunna somna skapligt och få sova tills jag är utvilad:väggen
Mer
4 år 6 månader sedan #1196272 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Circadin
Ja, jag har provat den. Den var tyvärr fullkomligt verkningslös på mig. Jag fick igår en höjd dos av Imovane till 10 mg (från 7,5 mg.) Upplevde att jag sov bättre inatt. Men då tar jag även Mirtazapin 30 mg och Quetiapin 100 mg. Det händer att jag även tar Theralen ibland.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1196275 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Circadin
Mitt eget sömnmedel är Quetiapine det gör verkligen att man somnar. Rekommenderar att första gången på ingångs dosen 50 mg att ni är iklädda sovkläderna och var redo att sova. Första gången jag tog den var det knappt att jag kunde ta mig i säng utan jag kunde somnat där jag då var och inte i sängen med ett uppvak för toa inkluderat sammanlagt sov jag 10 timmar

Som vittrad har jag också Theralen samt Lergigan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196324 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Circadin
Det påstås att det skall ge effekt mot sömnstörningar vid schizofreni. Där jag tror den kan vara särskilt bra är där sömntiden är förskjuten dvs man somnar i sent.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196342 av memphis
Svar från memphis i ämnet Circadin
Men varför går den inte på högkostnadsskyddet Admin? Det är ju helt sjukt att den inte gör det.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1196406 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Circadin
De säljs över disk i Danmark och andra grannländer och det är fritt att ta in i Sverige ty det är naturligt Melatonin och Circadin är ett läkemedel som man får och inte äkta vara, så följ pengarna och se i vems fickor de hamnar i, i just Sverige samt den läkaren jag hade för övrigt chefs läkare sade jag(han) är inte betrodd med att kunna skriva ut melatonin vilken du måste ha behörigheten och då går det dessutom på högkostnadskortet
Som alltid följ pengarna och vad hittar du, då?

Sällan jag tittar på TV och detta vore något vara för uppdrag granskning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.