Circadin

Mer
4 år 6 månader sedan #1196851 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Circadin

memphis skrev: När jag fick circadin skulle det ha kostat mig ca 300kr i månaden att köpa den. Jag minns inte exakt, eftersom jag aldrig hämtade ut den. Det är alltså 300kr utöver de mediciner man köper under högkostnadsskyddet. Flera tusen kr!


Fortfarande följ pengarna och se i vems fickor pengarna kommer till ett bedrägeri i miljonklassen riv upp hela skiten gör om gör rätt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1196854 av memphis
Svar från memphis i ämnet Circadin
Det är inget jag kan påverka NG. Man får den läkare man får, och det är inte läkarna som bestämmer över högkostnadsskyddet. Richard säger precis som jag att det inte ingår. Lyssna på honom åtminstone.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196861 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Circadin

memphis skrev: Det är inget jag kan påverka NG. Man får den läkare man får, och det är inte läkarna som bestämmer över högkostnadsskyddet. Richard säger precis som jag att det inte ingår. Lyssna på honom åtminstone.


Ursäkta att jag riktade det till dig, det var mer ett allmänt tänk i detta för gärna Geta wallraffa och nämna för TV och tidningar ty det är skandal och bedrägeri inför öppen ridå

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1196883 av Richard
Svar från Richard i ämnet Circadin
Jag kan ha fel, men om jag minns rätt, så var Circadin och melatonin överhuvudtaget ett licenspreparat tidigare, nu är det i.a.f. inte det längre, men ändå receptbelagt. Att Circadin inte går på högkostnadsskyddet beror på att depoteffekten inte har bevisad effekt. Men Melatonin AGB går på högkostnadsskyddet, då det inte är depot.

Det har inte med om det är ett licenspreparat eller ej som avgör om det går på högkostnadsskyddet, de flesta licenspreparat gör det.

Har själv nyss tagit en Melatoflexx 3 mg depot, som jag fick av pappas kusin i Tyskland.