Circadin

Mer
4 år 6 månader sedan #1196409 av memphis
Svar från memphis i ämnet Circadin
Den som skrev ut till mig var bara AT/typ/nybörjare. Kanske var det därför.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196411 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Circadin

memphis skrev: Den som skrev ut till mig var bara AT/typ/nybörjare. Kanske var det därför.


Ja, just Circadin får utskrivas men på licens och du får själv betala det, men äkta vara är Melatonin, det är naturligt och enbart de som har fått lov att skriva ut Melatonin det går inte att ta patent på något som naturligt så just därför, hur mycket kostar Circadin och i vems fickor hamnar det i? Att förbjuda något som är naturligt och att en medicin som är byggt på Melatonin finns att tillgå som kostar pengar återigen vart hamnar pengarna?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1196423 av Richard
Svar från Richard i ämnet Circadin
Circadin är ju svindyrt o går inte på högkostnadsskyddet... Jag beställer hundratals melatonin (10 mg) från Polen för ett par hundra kr.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196687 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Circadin
Nissegossen, Circadin är ej licens för den står i FASS.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1196707 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Circadin

Admin1 skrev: Nissegossen, Circadin är ej licens för den står i FASS.


När jag hade den fick jag betala den för att det gick inte på högkostnadskortet och då var det ett licenspreparat

Richard har ju sagt något strax innan om att det var dyrt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196766 av memphis
Svar från memphis i ämnet Circadin
När jag fick circadin skulle det ha kostat mig ca 300kr i månaden att köpa den. Jag minns inte exakt, eftersom jag aldrig hämtade ut den. Det är alltså 300kr utöver de mediciner man köper under högkostnadsskyddet. Flera tusen kr!