Trötthet pga antipsykotiska?

Mer
4 år 1 månad sedan #1239814 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trötthet pga antipsykotiska?
Det var uppåt väggarna fel att ge hästdoser av neuroleptika förr. Det gjorde ingen nytta och gav bara plågsamma biverkningar. Hjärnan kan inte ta upp hur stora doser som helst. På senare år har man sett på hjärnavbildningar, hur mycket som hjärnan kan ta upp.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239817 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Trötthet pga antipsykotiska?

Geta skrev: Det var uppåt väggarna fel att ge hästdoser av neuroleptika förr. Det gjorde ingen nytta och gav bara plågsamma biverkningar. Hjärnan kan inte ta upp hur stora doser som helst. På senare år har man sett på hjärnavbildningar, hur mycket som hjärnan kan ta upp.

Om målet var å få pasienten til å forholde seg i ro, må man si at det lyktes godt. Memphis, det er liten grunn til å være redd depotinjeksjoner. Depotinjeksjoner og -tabletter tas opp mer gradvis for langttidsvirkende effekt.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239818 av Rrusheflower
Jag känner mej jätte trött av mina mediciner kan sova i 20 h och har sömnrubbningar tex att jag är vaken på natten. Idag har jag gjort leverundersökning.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Rrusheflower.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239821 av Melody

Rrusheflower skrev: Jag känner mej jätte trött av mina mediciner kan sova i 20 h och har sömnrubbningar tex att jag är vaken på natten. Idag har jag gjort leverundersökning.


Vilken medicin var det du tar nu igen? Hoppas dina levervärden var OK?
Mer
4 år 1 månad sedan #1239827 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Trötthet pga antipsykotiska?

Admin1 skrev: Abilify kan kanske förbättra arbetsförmågan något. Vissa säger att den sociala förmågan förbättrats.

Det hjelper nok veldig lite om man først har stått utenfor arbeidslivet i årevis. Det er alltid lettest å få jobb om man har en fra før. Nå som det blir global masseledighet blir nok også langt verre for yrkeshemmede å få jobb. Responsen blir å kutte i utbetalingene til de uproduktive.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239852 av Rrusheflower
Vår, jag tar Trilafon och jag får reda på resultatet senare av min doktor.