Trötthet pga antipsykotiska?

Mer
4 år 1 månad sedan #1239348 av memphis
Jag är rädd för att abilify injektionen kommer göra mig manisk. Jag blir så himla pigg utav tabletterna.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239542 av Admin1
Biverkningarna av Abilify depåinjektion skall vara mindre än av tabletterna. Du blir nog mindre pigg av depåinjektionen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239559 av Clean
Svar från Clean i ämnet Trötthet pga antipsykotiska?
Memphis! Abilify ges mot manier! Det pigga du upplever är ett tecken på friskhet. Så var det för mej när jag käka abilify. Jo, jag orkade pluggade fick MVG på engelska, etik och VG på psykologi. Och jag var jättepsykotisk men abilify hjälpte att studera. För jag blev pigg.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239774 av Admin1
Abilify kan kanske förbättra arbetsförmågan något. Vissa säger att den sociala förmågan förbättrats.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239810 av Nissegossen
Jag fick orimligt höga doser på alla mediciner mot psykos. Psykiatrikern fick tillstånd av dåvarande socialstyrelsen som gav han dispens att ge sina patienter det. Han var när jag talade om två st mediciner han sade kanske två tre procent bättre. Han menade att det inte var en ide med två olika mediciner utan det räckte med en. Eftersom jag inte hört något om honom på många år är han troligen avliden annars skulle jag hört vart han tog vägen. Han fick två prickar på sig och det sista hörde jag att han fått jobb på Göteborgs Universitet. Efter det totalt ingenting. Kommer t.o.m. ihåg gatan han bodde på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1239811 av Vittrad
När jag först började med Abilify så upplevde jag också att den var uppiggande. Detta klingade dock av efter några månaders användning.