Trötthet pga antipsykotiska?

Mer
4 år 1 månad sedan #1239856 av Richard
Jag blir trött av Nozinan o Risperdal.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239874 av Melody

Rrusheflower skrev: Vår, jag tar Trilafon och jag får reda på resultatet senare av min doktor.


Ok, hoppas det blir bra. Det låter som du har höga doser...
Mer
4 år 1 månad sedan #1239896 av Nissegossen

Vår skrev:

Rrusheflower skrev: Vår, jag tar Trilafon och jag får reda på resultatet senare av min doktor.


Ok, hoppas det blir bra. Det låter som du har höga doser...


Jag har också Trilafoninjektioner, jag är ensam om den medicinen på mottagningen, men pga andra tider med virus har jag föreslagit tabletter, vilket de svalt med hull och hår.

Fick senaste injektionen i söndags. Jag börjar med tabletter så fort de kommer till Apotek. Jag har haft Trilafon injektioner sedan 1980 och det sista 0,6ml det är 108mg/ml Troligen får jag en dos på 16mg dagligen, men injektionen det sista är en låg dos, den ger mig varken vakenhet eller sömnighet, Admin tog medel för att sova när han hade den i tabletter.

Den ger varken viktuppgång eller minskad vikt, den är neutral. Jag har både gått upp i vikt och ned i vikt på den. Mitt råd är trappa ned successivt på dosen. Det har jag gjort.

Sedan injektioner gör att medicinen inte passerar levern vilket gör minimal leverpåverkan. I adekvat dos, inga biverkningar nästan över huvud taget, skulle ni få biverkningar kan ni be om sänkt dos. Vill läkaren inte det, propsa på ett blodprov och mäta medicinhalten i blodserum.

Där ser läkaren på provet om ni ligger inom det terapeutiska fönstret och han kan se om ni är under/överdoserad och kan ställa in dosen efter det. Skulle ni få biverkningar fråga efter medicinen akineton, den verkar direkt på musklerna de blir skönt avslappade den verkar ganska exakt en timme efter intag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1239959 av Melody
Bra att det fungerar för dig Nissegossen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1240062 av Admin1
Vissa blir överdoserade av normaldoser beroende på att levern bryter ner läkemedlet för långsamt. Det är 5 % ungefär som drabbas av detta. Det finns gentester, som visar hur effektivt levern bryter ner läkemedel.
Mer
4 år 1 månad sedan #1240064 av Richard
Haldol blockerar CYP 2D6-enzymet, som bl.a. omvandlar kodein o hostmedicin (etylmorfin) till morfin, så jag får inget rus av de... Som Admin säger, en del saknar effekten naturligt o en del har "överskott" på det, så att det blir mer än de normala 10% kodein som omvandlas till morfin.