Antipsykotiska läkemedel skadar ofta mer än gör nytta

Mer
3 år 11 månader sedan #1255601 av Geta
Är glad att mina föräldrar är döda så de slipper Corona.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255755 av krokus

Cosmos skrev: Min pappa fick Haldol när han uppvisade tecken på tvångstankar och demens. Han blev mer och mer borta tills slutligen han bara gick in helt i sig själv och bara låg och gapade. Han slutade att äta och dricka och personalen körde in honom i sköljrummet där han fick ligga och dö alldeles själv. Man ringde min mamma mitt i natten och meddelade att han var död.

Usch, hemskt! Får jag fråga vilken stad eller region som din pappa bodde i när han dog?
Mer
3 år 11 månader sedan #1255767 av Admin1
Idag är Haldol ett av de sista antipsykotika man skall välja pga biverkningsrisken, men för 15-20 år sedan ansågs det vara bland de bästa och användes i höga doser dessutom. När Risperdal och Zyprexa kom gick man över till dem, men vissa psykiatrer tyckte de var för dyra och att Haldol var lika bra. Man påbörjade en studie för att bevisa att Haldol var lika bra och studien hette Hans, men fullföljdes aldrig.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255768 av Geta
Kommer ihåg hur apotekaren på apoteket beklagade att jag fått en så dyr medicin utskriven 1998. Hade legat inne med LPT, då jag ordinerades Risperdal.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255773 av Amandara
För mig gör haldol hela grejjen. Skulle aldrig kunna vara utan den. Den klickar med min biokemi.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255796 av Miika
Det hände mig också när jag fick Zyprexa, personalen sade du måste vara en viktigt person som får så dyr medicin. Dålig stil