50-tals neuroleptikan - fortfarande bäst.

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288904 av Lelle
CLOZAPINE (Leponex) och PERFENAZIN (Trilafon).

Dom är ju fortfarande än idag dom mest bästa! Nya läkemedel tänkta att konkurrera med dem har alla misslyckats i sluttesterna.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288907 av Zoidar
Håller med!

Så många års forskning utan något direkt resultat. De har inte ens löst viktgåtan.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288914 av Geta
Admin1 brukar påstå att det inte händer så mycket inom psykiatrin. Han måste ha djupdykt i psykosvården under tiden med Viska.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288920 av Cosmos
De 50-talsmedicinerna som användes mest när det begav sig var väl Hibernal, Mallorol och Trilafon. Alla avregistrerade idag. Fast Trilafon kan man få som injektion, ska funka bra och vara viktneutralt. Haldol är ju fortfarande ganska vanligt, tror jag. Och Nozinan används ibland när patienten har mycket ångest. Gamla Propavan används som sömnmedicin t ex. Fast jag fick Propavan på dagen också för att få mig lugn och mer hanterlig för vårdpersonalen!
Mer
3 år 6 månader sedan #1288921 av Geta
Hibernal var ganska behaglig i låg dos men Mallorol var en skräckmedicin. Propavan mår jag dåligt av dagen efter. Haldol -då kunde jag inte sitta stilla.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288930 av Lelle

Zoidar skrev: Håller med!

Så många års forskning utan något direkt resultat. De har inte ens löst viktgåtan.


ja, så är det Zoidar