Apodos

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 6 månader sedan #1289624 av Cosmos
Apodos skapades av Cosmos
Hur många här har Apodos och hämtar ni den varje dag någonstans? Jag hade det en gång i tiden och skulle hämta varje dag vid en träffpunkt. Men en morgon när jag hade druckit några folköl var det stopp. Alkohol - ingen medicin. Dessutom blev jag kallad för tablettmissbrukare, något jag aldrig har varit.

Men den morgonen när de vägrade att ge mig medicin protesterade jag högljutt vilket resulterade i att jag blev utföst och att de låste dörren. Men jag gav mig inte. Stod och bankade på dörren ett bra tag. Till slut kom de ut och lämnade över hela Apodosrullen utan ett ord. Efter detta var det slut med besöken för min del. Min läkare hävde beslutet om Apodos och jag fick åter sköta mina mediciner själv.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289626 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Apodos
Jag har apo-dos, nu vägrar de paketera samtliga mediciner i samma påsar så jag får själv köpa en av medicinerna separat.

Krångligt!
Det är mina boendestöd som hämtar ut rullarna, eftersom jag har "HSL" sedan 5 år nu.... Det hela är skumt, rena mygleriet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1289630 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Apodos
Jag har apodos och betalar vartenda månad på autogiro maximibeloppet som är upp till högkostnadsskyddet. Det ligger på ca 200 kr varje månad tror jag? Men vissa preparat står utanför högkostnadsskyddet, tyvärr tror jag det är så? Vet inte om benzo räknas utanför?

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan #1289633 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apodos
Nej, jag har aldrig haft apodos.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289637 av memphis
Svar från memphis i ämnet Apodos
Nej, inte jag heller.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289650 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Apodos
Jag har haft apodos det var ett gissel. Man måste gå till samma apotek, och på den tiden var det alltid minst en halvtimme kö. Sa det till min dåvarande kp - hon tyckte jag hade ju all tid i världen. Till att sitta på ett apotek och ruttna. När jag ville bli av med apodos var de enraka. Jag fick strida för min rätt att bli av med apodos. Nähej det får du inte bjäbb bjäbb kom det från kpn. Läkaren dum i huvudet oxå. Jag blev av med den genom att jag var inlagd och tjatade på den läkaren och han var bra och lät mig slippa. Man har väl andra saker att göra än att sitta på ett apotek timtal - det sa den nya bättre kpn jag fick eftersom jag ville bli av med både förra kpn och läkaren. De var inte bra för mig. Nu har jag bra både kp och läkare och det är guld värt. Aldrig vart tal om apodos igen.