Nackdel om man gått på en och samma antipsykotika väldigt lång tid?

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311222 av Nissegossen
En granne som visste att jag hade vin i jäskärlet kom upp, hon var törstig på mitt vin, hon tömde jäskärlet på en vecka, jag sade vinet kan du dricka men fråga mig inte bara om ölen, där är det bom stopp.

När peratsin kom ut på marknaden fick jag reda på det genom viska och en st-läkare som följde med ssk hem till mig informerade jag om peratsin slog det på datorn och visade på vad Admin skrivit han begärde papper och penna och skrev ned peratsin. Samtidigt den gången fick ssk alla gamla Trilafontabletter jag hade, med sig då de var för gamla. Nästa gång på Apoteket sade hon bakom disken jag har något i din låda och hämtade den. I den låg en burk Peratsin. Det utan att jag begärt det.

Jag måste tala om att när jag höll upp med alkohol i 5 veckor gick jag ned i vikt från 100kg + ca 105 kg till efter 5 veckor 79,5 kg så övervikten försvann bara på att lägga av med alkohol i 5 veckor och det utan motion. Jag har nytta av det än idag då jag är i bättre kondition än då. Jag märker ju det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311235 av krokus
Nisse är ett levande bevis på att samma medicin fungerar länge! 40 år med samma.

Själv har jag haft Abilify sedan december 2006, med några tillägg då och då. Nu har jag Abilify dagligen och Quetiapin vid behov till natten. Tar sällan Quetiapin! 
Mer
3 år 3 månader sedan #1311282 av Zoidar

Miika skrev: Baken ja, varannan vecka


Får Nebido i baken var 12e vecka. Tycker det är tillräckligt.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 3 månader sedan #1311335 av Admin1
Det är 30 % som förlorar effekten av antipsykotika och inom 5-6 år ofta och de måste byta till Clozapine. Min personliga erfarenhet är att alla antipsykotika är ungefär likvärdiga. Det är väl Clozapine, Solian, Zyprexa och Risperdal, som ger starkast effekt. Zeldox och Seroquel har bland de sämre effekterna.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311346 av Zoidar
Tycker biverkningar och effekt skiljt enormt på de jag provat.

Zyprexa
​​​​​​+ bra mot psykos
- hunger, sötsug och stor viktuppgång
- trötthet
- usel kondition
​​​​​
Seroquel
+ Mindre hunger
- zombie
- enormt sömnbehov

Serdolect
+ få biverkningar
- ekg kontroller
- viktuppgång

Abilify
+ antidepressiv
- rastlöshet
- sömnsvårigheter

Zeldox
+ viktneutal
- klåda på kropp och tunga
- svimmninganfall (lågt blodtryck?) 
- ångest

Peratsin
+ god effekt
+ få biverkningar
- ökad hunger och sötsug vid högre dos
​​​​
 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311537 av Admin1
Biverkningar är ofta dosberoende. Lägre dos mindre biverkningar, men vissa bryter ner läkemedel långsamt och normaldos kan då bli för hög dos.