Risperdal och viktuppgång .

Mer
17 år 5 månader sedan #53642 av sihzzle
Tjenare !

får risperdal utskrivet mot psykotiska symtom
den hjälper bra , men jag har gått upp väldigt mycket i vikt av den.
Snart 20 kilo på 5 månader !! . Fortsätter bara att gå upp mer och mer i vikt hela tiden.

Jag äter även remeron som man oxå kan gå upp i vikt av men den har jag bara ätit i 2 månader .
Jag hade redan gått upp väldigt mycket i vikt innan jag började med remeron så jag tror inte den har bidragit så mycket till mina extra kilon.

Vad ska jag göra ? Några tips ? är inte tjock än men är på god väg ....
  • John
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53643 av John
Svar från John i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Jag har också gått upp 15-20 kg av risperdalen. Väger nu 100kg. Äter inte speciellt mycket eller onyttigt. Det enda man kan göra är att motionera mer eller sluta med medicinen.
Mer
17 år 5 månader sedan #53651 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Jag har gått upp 10kg av Risperdalen... då och då gör jag snabb-bantningskurer med att äta Nutrilett eller att fasta och bara äta soppa och dricka mycket vatten..detta har fått min vikt att stanna vid 80kg. Jag tror att det är svårare att låta bli att unna sig kakor och chips m.m. när man tar Risperdal. Det är ungefär som att, bara för att man mår bra, ställer kroppen in sig på att ladda batterierna. Jag tror det bästa man kan göra mot sig själv i ett sådant läge är att vara tacksam över att hjärnan funkar och strunta i hur mycket man väger egentligen.
Mer
17 år 5 månader sedan #53655 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Ok jag har styrke tränat 3ggr/vecka i en månad nu . går ändå upp :(
kanske ska börja gå promenader oftare och minska på socker och fett.

Gäst : du har ändå rätt i att man inte ska bry sig så mycket om hur man väger så länge hjärnan funkar men övervikt sliter på kroppen och jag börjar bli riktigt orolig för vikten "stannar" juh alldrig , man går bara upp mer och mer .
Mer
17 år 5 månader sedan #53656 av sihzzle
glömde logga in :rolleyes:

meddelandet från gästen ovan som svarade ska vara från mig igentligen.

e ny här så sorry för det där !
Mer
17 år 5 månader sedan #53677 av sihzzle
ok måste nästan vara nått ämne den påverkar eller så kanske den helt enkelt sänker fettförbränningen , äter inte heller mer än normalt. Dessutom har jag väldigt hög förbränning i vanliga fall och kan äta mängder med godis och mat utan att gå upp i vikt.