Risperdal och viktuppgång .

Mer
17 år 5 månader sedan #53814 av sihzzle
ok ska börja promenara ett par timmar om dagen för att se om jag går ner i vikt .

Hjälper inte det och jag fortsätter att gå upp så pratar jag med min läkare .

hur är zeldox då ? e den typ liknande abilify ?
hoppas inte det för abilify e den värsta medicinen jag ätit någonsin.
fick svår panik ångest och EXTREM rastlöshet av den.
kunde inte kolla tv eller någonting.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53819 av
Svar från i ämnet Risperdal och viktuppgång .

Viktuppgången till följd av medicin är egentligen bara 5-10 kg resten beror på stillasittande och alltför mycket mat.


det är en fet lögn. jag åt precis som vanligt, har ej heller körkort så promenerar alltid dit jag ska, varken stillasittande eller för mycket mat stämmer in på mig. trots detta en viktökning på 48 kilo.

vet också att så fort jag slutar ta medicin går jag ner till 52-55 kilo igen...
Mer
17 år 5 månader sedan #54945 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Risperdal
Gick upp just 20 kilo av Risperdal, detta på 3 mån. Drack 4-5 liter röd mjölk om dagen, kunde inte låta bli.

Be dom ändra medicin! Tyvärr får du nog Zyprexa o går upp 30 kilo till...Men det tar mycket längre tid.

Någon som vet något om vikt o Zeldox? Har bara haft Zeldox i 1 o 1/2 mån. ungefär.
Mer
17 år 5 månader sedan #55353 av sihzzle
Ok mm funderar på att be dom ändra medicinen , men tycker samtidigt att det är väldigt synd då jag i övrigt är nöjd med risperdal.
Får bara lite muskelryckningar och viktökning av den. Men som sagt börjar bli lite väl tung tycker jag.

ja zyprexa går man juh bara upp ännu mer i vikt av har jag hört.
Mer
17 år 5 månader sedan #55372 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Zeldox är det antipsykotikum i Sverige som ger minst viktuppgång av alla. Viktuppgången är typ 0,04 kg på 10 veckor dvs knappt något alls. De flesta som gått upp i vikt av t.ex Zyprexa går ner i vikt när de får Zeldox.
Mer
17 år 5 månader sedan #55376 av ziggy_zombie

Admin1 skrev: Zeldox är det antipsykotikum i Sverige som ger minst viktuppgång av alla. Viktuppgången är typ 0,04 kg på 10 veckor dvs knappt något alls. De flesta som gått upp i vikt av t.ex Zyprexa går ner i vikt när de får Zeldox.


Tack, skönt att höra. Tycker för övrigt att det är en otroligt bra medicin. Har gått ner 30 kilo själv sedan jag på eget bevåg slutade med Zyprexa för fem månader sedan. Rekommenderar dock ingen att självständigt lägga av med en antipsykotisk medicin. Det blev en jävla resa kan jag säga.