Risperdal och viktuppgång .

Mer
17 år 5 månader sedan #53683 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Jag använder Risperdal också i dosen 2 mg/dag, men sedan jag började med det har jag gått ner 10 kg i vikt. Alla går alltså inte upp i vikt av Risperdal och Zyprexa samt Leponex har nästan dubbelt så stor viktuppgång.

Mitt råd är att du diskuterar din viktuppgång med din läkare. Det går kanske att byta till Zeldox som knappt har någon viktuppgång alls och du borde gå ner i vikt då. Ett bra sätt att gå ner i vikt är att börja promenera 2 timmar per dag och det ger viktnedgång.
Mer
17 år 5 månader sedan #53686 av Inwatto
Varför hör man aldrig från något läkemedelsbolag om [u:2uqwlub0]varför[/u:2uqwlub0] så många går upp i vikt av neuroleptika? Är det för att de vill mörka om denna ganska väsentliga biverkan? :(

Om man promenerar 2 timmar om dagen ökas ämnesomsättningen och det går ju åt kalorier att röra sig så pass mycket. Jag har bara provat entimmespromenader än så länge och jag mår mycket bättre!

Prata inte med hat i munnen!
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53704 av Erase
Svar från Erase i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Jag har gått upp jättemycket pga leponexen,-hur ska jag kunna gå ned till min ursprunglinga vikt?
Mer
17 år 5 månader sedan #53730 av sihzzle
viktuppgång av risperdal: 48 kilo...jävla skitmedicin!
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53772 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Viktuppgången till följd av medicin är egentligen bara 5-10 kg resten beror på stillasittande och alltför mycket mat.
Mer
17 år 5 månader sedan #53780 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Fredric är du säker på det? Vet inte om jag tänker rätt men iaf jag åt zyprexa, promenerade minst 1 timme per dag. Hade dock stor aptit och åt väldigt mycket (gick upp från 72 till ca 83 under 6 månader och viktökningen minskade inte och fettet satte sig synligt på hela kroppen), sen slutade jag tvärt med zyprexa. Tre dagar gick och jag fick abstinens, sedan jag slutade med zyprexa efter en vecka hade jag gått ner 2 kg. Jag rörde mig inte längre eftersom min energi tog slut, jag åt dock betydligt mindre men bara skräpmat nästan eftersom jag inte orkade göra min egen mat. Det gick alltså först snabbt med viktnedgången, sammanlagt gick jag ner minst 10 kg på 2 månader och jag rörde mig nästan ingenting !

Annars vad gäller risperdal hade den större viktökan på mig än vad leponex som inte alls hade nån viktökning på mig och vad gäller zyprexa hade risperdal snabbare viktuppgång än vad zyprexa hade