Risperdal och viktuppgång .

Mer
17 år 5 månader sedan #56935 av Nissegossen
Har man inte haft Depå neroleptika utav den gamla sorten förut.
Då är insättandet med alla biverkningar ett rent helvete, rent ut sagt. Det värsta som de hade fick jag, det var Siqualone Decanoat.
(långtidsverkande). Gud vilket helvete utav biverkngar jag hade!

Men det reducerades med Akineton, den har jag haft hela tiden sedan 1974 då jag insjuknade.
Prövade på olika neuroleptika, dessutom var jag försökskanin för nya mediciner de prövade ut.

Så jag har ju varit med i utvecklingsstadiet utav nya antipsykotika!
Det kan ju vara farligt men någon måste våga ta och pröva ut nya mediciner.
Jag har prövat Abilify utav de nya, men medicinen passade inte mig heller!

Som jag tidigare har skrivit står jag nu på en dos av Trilafon som är perfekt inprickad vad det gäller optimal verkan på en minimal dos!

Biverkningarna känner jag inte längre av, jag tar en adekvat dos av Akineton, och har inte längre några synliga biverkningar, det går med andra ord inte att se på mig att jag tar mediciner överhuvudtaget!

Däremot kan jag själv se om någon annan har Neuroleptika, för det syns faktiskt! I alla fall om de har den gamla sorten!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 5 månader sedan #56957 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal och viktuppgång .
Jag har länge använt Trilafon i lågdos och jag tyckte att det var en bra medicin. Jag hade inga direkta biverkningar, men Risperdal är nog lite bättre på ångest och depression än Trilafon. Trilafon har mindre biverkningar än Haldol som många får.