Bytet från zyprexa till seroquel=har blivit ett helvete

Mer
17 år 4 månader sedan #57018 av Jonna7
Tack för ert stöd. Jag mår mycket bättre i dag och det känns inte lika plågsamt. Har tom varit ute på en kort promenad och det utan panik. Det klarar jag av eftersom att det känns tryggt att gå den för att jag gör det varje dag och det känns bra att jag klarade det i dag, då är jag ju på bättringsväg.

Jag går på bara 200mg seroquel och det är alldeles för lite men jag tror att läkaren vill att jag trappar upp för att mildra ev biverkningar och att det inte ska bli för kännbart.

Rösten som är starkast har jag identifierat som min fd. chef som behandlat mig med härskarteknik i nästan tre år. Jag letade efter jobb så fort jag insåg att han var psykopat men det fanns inga och jag tänkte att jag kan stå ut men det blev mitt fall tillsist. När jag känner mig starkare så vet jag att han inte kan göra mig något men det är ju psykande.

Om det är jag som tänker ut vad han ska säga så måste det ske i mitt undermedvetna eftersom att jag jämt blir överaskad av det han säger. Då jag tänker att rösten måste vara det jag frambringar på nåt sätt så kommer ovissheten om att vi kanske är telepatiska. Jag vet ju att det inte stämmer men det känns som det enda rätta. Han skämms av mina konstiga tankar och trycker ned mig och då börjar jag skämmas av mina konstiga tankar och kan inte låta bli att tänka på dem för att jag inte får.

Lite invecklat kanske.
Mer
17 år 4 månader sedan #57020 av klovis
Kämpa vidare Jonna, jag är säker på att du klarar det.

Det finns ingen telepatisk kontakt mellan dig och din förra chef. Jag
är helt säker på att han inte tänker på dig överhuvudtaget, helst om
han är en psykopat. Så du ska inte låta dina tankar om honom ta så mycket kraft av dig.

Jag vet ju vad jag vill ha i julklapp i alla fall. Jag vill kunna släppa mina
tankar på min psykos och vad som hände och bara gå vidare. Det som
har hänt har hänt och inget kan ändra det. Att vara bitter tar bara energi från en själv.

Önskar att jag kunde ge dig mer stöd, men det är svårt att sätta sig in
hur det är att höra röster som du gör. :(

Kram,
Molgan
Mer
17 år 4 månader sedan #57042 av Inwatto
Du kämpar på jättebra, Jonna7!

Jag har en teori som motsäger att det skulle vara fråga om telepati när man hör en röst från någon i sin närhet. Dock är det spännande med telepatins vara eller inte, men min teori är tråkig. Den går ut på att hjärnan bygger en egen imitation av någon person man har mött som är viktig för en. Hjärnan härmas med andra ord för att lära sig mera. Denna kopia av verkligheten hamnar i det undermedvetna och har man kontakt med sitt undermedvetna kan man råka ut för att kopian hörs.

Kan det vara detta du råkat ut för?

Prata inte med hat i munnen!