Zeldox

  • Exon
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #6839 av Exon
Svar från Exon i ämnet Zeldox
Jag tycker att det borde finnas en officiell PSYKOTISK OCD diagnos.
För människor förstår inte att det är svårare att gå i KBT och utsätta sig för massor av saker när man tror att sina föreställningar är helt rimliga.
Det blir ju svårare att utsätta sig för saker om man t.e.x tror att det vimlar omkring bajspartiklar i luften utav en fis.

Men mina tvångstankar är inte alltid psykotiska. Men ofta.
Mer
19 år 4 månader sedan #6853 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox
Det är möjligt att det kanske kommer en psykotisk OCD diagnos, eftersom det sker ju en utveckling och utökning av diagnoserna hela tiden. Men det krävs nog också att det finns en annorlunda behandling för tillståndet också.

Idag finns det på sätt och viss psykotiskt OCD och det är om man är diagnosticerad med en psykotisk sjukdom t.ex schizofreni. Ganska många c:a 30 % av de med schizofreni har tvångssyndrom.
Mer
16 år 7 månader sedan #91558 av aspie
Svar från aspie i ämnet Zeldox

Admin1 skrev: Linfrö är billigt 40 öre per dag kostar 2 msk, men man måste mala dem i en mortel eftersom fetterna förstörs snabbt i luften.

Vad bra idee! Jag har köpt färdigt krossade linfrön men man får färskare vara om man malar själv!
Mer
16 år 7 månader sedan #91612 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox
Det bästa och enklaste är att köpa linfröolja i livsmedelsaffären eller hälsokosten. Jag brukar ta 10 ml linfröolja per dag och bara en liten del av den omvandlas till Omega-3, därför får man ta litet extra.