Ni som äter/ätit Zyprexa

Mer
17 år 2 månader sedan #67738 av Fizzle
Tog min första Lamitcal igår, samt min första Zyprexa.
Vaknade inatt o skulle gå på toa o höll på att svimma, så jag fick lägga mej på golvet o andas. Sen hann jag in i sovrummet o hann luta mej mot sängen så jag svimmade i sängen iaf.

Idag mår jag skit.
Kroppen väger bly, är andfådd över minsta lilla o har ingen ork överhuvudtaget.

Är detta normalt?

Om det ska vara så här så skiter jag nog fan i medicering, för det känns som det förstör mitt liv mer än att höra saker som inte finns.
Mer
17 år 2 månader sedan #67739 av dro0d
Svar från dro0d i ämnet Ni som äter/ätit Zyprexa
Min första dag då jag tog zyprexa somnade jag sittandes , blev extremt trött men det gick bort efter några dagar. Idag äter jag inte zyprexa utan äter Abilify istället för jag gick upp så mycket i vikt.

Så var uppmärksam om du börjar öka kraftigt i vikt, det fan inte lätt att banta bort övervikten i efterhand.
Mer
17 år 2 månader sedan #67740 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Ni som äter/ätit Zyprexa
Sån blev jag oxå när jag gick på dosen 60mg zeldox. Gick omkring en stund...sen svartnade det....satte mig ner....börjar känna mig ok... fortsätter gå...ramlar ned på golvet och allt blir svart igen....
Det är en tuff process att ställa in kroppen på antipsykotiska.

Om det var första gången så är det nog ganska normalt att man reagerar så som du gjorde. Men så ska det dock inte vara... Jag gick för länge utan att säga till min läkare att jag höll på o tuppa av och sådant o fick mig istället en liten utskällning för att jag låtit det fortgå, när jag väl berättade det för min läkare...

Säg till din läkare, är tipset jag kan ge...

Edit: Vill tillägga oxå att Zyprexa är ett ganska starkt neuroleptikum, det ger viktuppgång och kan även ge diabetes i vissa fall.
Mer
17 år 2 månader sedan #67752 av Fizzle
Svar från Fizzle i ämnet Ni som äter/ätit Zyprexa
Jag har ringt min kontaktperson idag för att be henne prata med doktorn, för ja känner att hon inte alls förstår vad jag säger.
Min dos är bara 7.5 mg, så det är inte mycket, men känner mej helt förstörd.

Känner att jag inte alls blir förstådd av min doktor alls, hon är från Indien o har jättesvårt för att höra vad jag säger.

Idag känns det dock knasigt, känns som om alla demoner osv är borta, men är ändå inte säker på någonting. Senast igår hade jag flera hallisar innan jag gick o la mej för o sova.

Men tror inte jag tänker ta med Zyprexa. Jag vägrar gå upp i vikt då jag kämpat för att bli frisk från 15 års bulimi, så känner jag att ja inte kan gå upp i vikt utan att bli sjuk i ätstörningar istället.
Mer
17 år 2 månader sedan #67753 av Fizzle
Svar från Fizzle i ämnet Ni som äter/ätit Zyprexa
Har bestämt mej nu i denna stund att jag inte tänker ta mer Zyprexa, men hålla mej till Lamictal. Får väl se hur det går.

Dom får ge mej ngt annat isf. Kan inte fungera i vardagen, kan knappt resa mej o då inte ta hand om min son som jag borde.
Mer
17 år 2 månader sedan #67755 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Ni som äter/ätit Zyprexa
Försök byta läkare om du inte trivs med den indiska.

Hör av dig här till oss på viska om du behöver skriva av dig lite mer...
Ta hand om dig.