Ni som äter/ätit Zyprexa

Mer
17 år 2 månader sedan #67932 av Jonna7
Svar från Jonna7 i ämnet Ni som äter/ätit Zyprexa
Xyprexa är en jättebra medicin och ibland så ångrar jag att jag bytte från den men viktökningen stagnerade inte så jag blev dörädd för att öka mer i vikt och ville därför byta.

Med xyprexa så fick jag snabbt ordning på psykoserna, en dök upp när jag slutat medicinera för att jag trodde att jag var frisk. Jag mådde jättebra med den medicinen och tillsammans med lamictal så var jag jämt glad och lycklig även om jag var trött första året. Se upp med blodsockervärdet också för den kan ge diabetes. Trots alla negativa symptom så överväger jag nu att gå tillbaks till den för att mina tankar skenar iväg och jag har ångest. Det hade jag inte med xyprexan.
Mer
17 år 2 månader sedan #67956 av iprenmannen
Hej

Ett råd från en med erfarenhet av zyprexa. Prata med din läkare så fort som möjligt och fråga om du inte kan byta till någon nyar medicin. Varför leva kvar på stenåldern när det fin bilar, microvågsugn , odlykt? Det har faktiskt skett en del utveckling och jag har hört att abilify tillhör ett av de moderna preparaten. Det balanserar ditt dopamin istället för att strypa det totalt. Jag har haft många jobbiga biverkningar med zyprexa som trötthet, inte kunna tänka klart, kännt mig allmänt F-n. Bytade till zyprexa och är mycket nöjd. Bara ångrat att jag inte gjorde det tidigare.

Hoppas du känner dig bättre snart
Mer
17 år 2 månader sedan #67958 av iprenmannen
Ber om ursäkt. Skrev visst lite fel. Menade byta till zeldox och är mycket nöjd
Mer
17 år 2 månader sedan #67963 av Fizzle
Svar från Fizzle i ämnet Ni som äter/ätit Zyprexa
Tack för alla svar!
Har redan pratat med doktorn o det enda hon tyckte jag skulle göra var att sänka dosen till att börja med.

Hur som helst har jag haft den sedan måndags kväll, dvs inte många nätter, men jag mår mycket bättre.
Känner fortfarande av mina demoner, men dom är mycket mer avlägsna. Märker även av hur det blir mycket värre med hallisar osv under stress eller tvingade situationer.

Ska ge det en chans. För mej kanske det är den bästa medicinen. Allt är vi olika.

Håller koll på maten o är ute o går med en vän titt som tätt, så det känns riktigt bra. Börjar tom bli glad igen.
Mer
17 år 2 månader sedan #68001 av Isa-Alise
Härligt att du börjar bli glad igen! Hoppas att du snart mår helt bra!!